Andreas Lundstedt
Annons

Shanghai del 1

andreaslundstedt

Vaknade kl fem i morse och kunde inte för mitt liv somna om. Resfeber, resfeber, resfeber. Satte igång nespressomaskinen. Tog en lång dusch. Drack lite kaffe och kollade facebook. Ingen annan på fejjan som var vaken kl fem. Trist. Började småpacka lite halvhjärtat. Några gympaskor och träningskläder. Ett par T shirts. Finkavajen, finskorna, danskorna och norskorna. Beslöt mig senare för att låta norskorna stanna hemma….
Vid halv sju la jag mig raklång i soffan med min latte i vad som skulle vara ett ”blunda lite med ena ögat, bara”- moment och vaknar sedan två timmar senare. Hoppla!
Började packa lite mer ordentligt, skjortor, kofta och några par jeans. Nej fan också, neccesären får jag inte glömma. Måste köpa tandborste på Arlanda, orkar inte släpa med mig min eltanborste.

Några timmar senare hade vi checkat in våra bagage och tagit sikte mot Arlandas starbucks. Blev sugen på en grande latte.

Blev även sugen på en grande apelsin men den fick ligga kvar.

Caroline är min reskompis som jobbar på Unlimited Music management där jag ligger som artist.
Mot Köpenhamn!

Framme på Kastrups flygplats gick jag loss i tax freen. Shiseido for men is da shit. Allure edition blanche är min favvodoft of all times.
Ding dong. Boarding till Shanghai!

11 timmar senare var vi framme. Resan gick jättesmidigt. Vi åt, såg film, läste tidningar och sov. Och åt lite till. Fast då mest godis.

En bilresa på 45 minuter och vi var framme vid vårat hotell.

Eeeeh. Rätt högt, om man säger så. Våra rum ligger på 78onde våningen.

En cesarsallad och en kinesisk cola zero senare och vi gled upp på rummen för att vila lite. Om en timme ska jag upp och hoppa för att göra mig redo för kvällen som består av kräftskiva och spelning. Nu sjunker mina ögonlock ihop och stänger ögat. Hej jetlag. vi hörs snart igen…

Kram!

Annons
  • Louise

Wow! Vill höra meeeeera!:-) Good luck!

Kram Louise

• Annika

Trevlig resa Andreas !
    Ta hand om dig :)
    Du är alltid lika fin :)
    Kram Annika

• mamma

Utflykt: jag säger bara Kinesiska muren, ett måste. Puss o kram o ha en trevlig ”stay”! Hälsa Caroline också.

• AnnaiBeijing

Nihao!
    Kommer du en sväng till Beijing också?
    Hoppas du får det bra i Shanghai…..(och vi har champagne brunchar i Beijing oxå ; ))

• Karin

Hej, hoppas att du får det härligt i Shanghai. Vi hade det underbart där för fyra år sedan. Självklart finns det mycket fina byggnader, minnesmärken, restauranger att besöka men OM nu har söndagsförmiddagen ledig så beställ bort på The Westin hotell för deras champagne-brunch. Inte av denna värld och väl värd din 500-kronorssedel!