Annika Sjöö

Favorit i repris!

Annika Sjöö

  
Hej hej!

Idag körde jag en ”favorit i repris”. Blev sugen igen på DETTA passet, och trots att det var varmt och kvavt ute och inne i boxen idag så förbättrade jag samtliga av mina tider på de olika delarna! Sista löpningen var riktigt tuff…

Kanske vill du testa igen och se om du kan förbättra dina tider?

Kram Annika

Kommentera
Föregående artikel Njutit lite för…

Njutit lite för mycket av semestern?

Annika Sjöö

Härligt! Det är du värd!

Men kanske är du ännu mer sugen på att komma igång igen? Nu har du chansen att komma i toppform både fysiskt och psykiskt! En ny omgång av The-plan startar den 4 september. Sista anmälnings – och betalningsdag är den 17 augusti.

The-plan är ett helhetskoncept som består av de tre delarna kost, träning och mental coaching.

The-plan passar alla. Oavsett om du tränar mycket eller inget alls idag. Michael lägger upp träningen så att du kan utmana dig själv precis där du befinner dig. Du tävlar inte med någon, du gör detta enbart för dig själv. Du behöver ha tillgång till gym eller vikter för att kunna utföra träningen. Kosten är Paleo-inspirerad och Annika ger dig varje vecka receptinspiration och råd kring kosten. Vad gäller den mentala delen så får du varje vecka inspiration kring hur du kan tänka och agera för att gå i mål med det du bestämmer dig för att lyckas med från Åsa.

Varje vecka får du mailledes info inom de tre delarna. The-plan pågår under tre månader med tre olika delar:

* Kickstart
* Go-on
* Keep up the good work

Vill du Komma i ditt livs form på alla plan? Då är The-plan något för dig! Läs mer och anmäl dig HÄR!

Kram Annika, Åsa och Michael

Kommentera
Nästa artikeln Favorit i repris!
Föregående artikel Spring 9 min - g…

Spring 9 min - gå 1 min...

Annika Sjöö

  
Heej!

Idag hade jag bestämt mig för att köra ett längre löppass med upplägget 9-1, vilket är något jag verkligen kan rekommendera!

Det innebär att du hela tiden springer i 9 min för att sedan gå 1 min, spring 9 – gå 1…osv. Det som var intressant var att min tid inte blev särskilt mycket sämre än om jag hade sprungit hela vägen. Kroppen hinner få lite återhämtning och du kan springa nästan snabbare när du väl springer.

Jag valde detta upplägg idag på 15,6 km och jag höll trots ”gå-inslagen” ett ganska jämt km tempo på 5.30.

Anledningen att jag valde detta är att jag inte vill gå ut för hårt med mitt knä. Löpningen har ju funkat så bra nu, men på mildistansen.

Detta ska jag definitivt göra igen!

Kram Annika

Kommentera - 2 kommentarer
Nästa artikeln Njutit lite för…
Föregående artikel Mördarpass för t…

Mördarpass för två!

Annika Sjöö

Hej!

Om du har någon kompis som är sugen på att köra ett riktigt mördarpass tillsammans med dig så testa detta!

Amrap (så många varv ni kan) 25 min:

20 clean and jerk – 200 m löpning
20 utfallsteg – 200 m löpning
20 snatch – 200 m löpning
40 kb sving – 400 m löpning
40 gobletsquats – 400 m löpning

Ni delar på antal repetitioner och fördelar de jämt på höger och vänster sida. När ni springer ska ni springa med en kettlebell. Förslagsvis t.e.x 100 m ena personen med kettlebell och 100 m för den andra personen. Båda springer dock med på hela sträckan.

Clean and jerk:Utfallsteg:

Snatch: (obs! kettlebellen ska även mellan benen innan den svingas upp)Kb sving (kettlebellen ska mellan benen innan den svingas upp)

Gobletsquats:

Kör hårt!

Kram Annika

Kommentera
Nästa artikeln Spring 9 min - g…
Föregående artikel Hemmagjord körsb…

Hemmagjord körsbärsglass!

Annika Sjöö

  
Hej!

Det var faktiskt en ren chansning jag tog igår när jag testade att göra körsbärsglass och gud så gott det blev!

Gör så här:

Kärna ut ca 2 dl körsbär (söta) och frys ner med en halv skivad banan. Mixa tillsammans i matberedare och blanda ner ca 1 dl tjock kokosgrädde. 

Klart!

Kram Annika

Kommentera - 1 kommentar
Nästa artikeln Mördarpass för t…
Föregående artikel Bollnäsess!