Bra övningar

23 juli 2012 14 kommentarer
Familjeliv

Vi sprang ca 3,5 km på berget. Inte så långt men jag körde hård PW i morse och Marilyn fick håll så det var lagom. Underbart att springa där uppe.. Frisk luft och skog. Jag kör ibland två rundor per dag, huvudsaken är att variera och låta kroppen vila. Men om jag går en rask runda på morgonen orkar kroppen springa på kvällen. Jag vill variera mycket då det är bra för förbränningen. Efteråt kör jag alltid några bra övningar. Grymt!

20120723-004015.jpg
Stå lika brett som axlarna, gå ner sakta. Håll…. Gör flera ggr upp och ner.
Grym.

20120723-004154.jpg
Situps. Min mage får jag kämpa hårt med.. Som de flesta tjejer…Det har en tendens att sätta sig där och tar också längst tid.
Men jag är på G! Har aldrig mått så bra och gillar när det känns tight och kroppens muskler jobbar. Kropp och själ hör ihop….. Glöm inte det.

20120723-004554.jpg
Marilyn kämpar på och har lärt sig många bra övningar i fotbollen.

20120723-004711.jpg
Hur går det för er?? Kan jag så kan ni. Eller hur? Kör hårt!
Jobb i morgon men om 6 dagar är jag med darlingen här……

20120723-004839.jpg

20120723-004907.jpg
Janne var där i slutet av april hos hans kompis som äger huset. Fantastiskt hus….
Lär vara varmt iaf så det räcker ett tag…
Mina joggingturer får jag väl ta kl 05 om jag ska klara värmen.
För dessa SKA med.

20120723-005143.jpg
Jag måste springa, mår så jäkla bra efteråt.. Ni måste testa.

Ska försöka somna, så nu släcker jag lampan och säger god natt.
Puss finingar

14 kommentarer

Ja det är underbart att röra på sig o så skönt när man är inne i det o hittat en fungerande rutin!
Kan dock inte hålla med om sit-upsen. Dom är inte bra… Kör plankan istället. Du kommer märka annat resultat!
Lycka till!

Säger som de andra, plankan är toppen för magen:) Och sen vill jag bara säga när du gör benböj puta mer med rumpan så knäna hamnar bakom tårna så du inte får ont i knäna i framtiden. Tänk dig att du sätter dig på en stol. Ha en fin semester snart!

Hej!Jag tränade ganska mycket för något år sedan, men kände att jag blev stressad av att få in träningen i vardagen.Kunde inte sova på morgonen för att jag vaknade och tänkte att nu måste jag upp och träna.Något bra tips för att det inte ska bli så igen?Hur får man bäst bort ”handtagen” ? Tack för en inspirerande blogg! Annica

Hej Johanna – tack för dina träningstips! Jag brukar försöka gå på gym på mina lunchraster, men när det är mycket på jobbet så blir träningen lidande, så jag ska försöka träna lite mer hemma istället.
Så tack för motivation och tips. Och morot också – du ser så jättefräsch ut, så man blir extra peppad!

Ha det bra och kram på dig!
Anna

Du ser ut att må så himla bra Johanna och att du njuter av livet fullt ut. Eget företag (som jag förstår är otroligt mycket att stå i) dina fina flickor och så Janne på det. Varje gång jag tittar in här hos dig så känner ja så mycket positiv energi…you rock girl!!!, keep up your good work. Kram

Skriv en kommentar