Life by Leila

Morgonträning!

Life by Leila

Att träna på morgonen direkt efter en lätt frukost är det mest optimala för mig. En sån start på dagen gör mig både glad och nöjd. Jag tränar ute så mycket jag bara kan. Man behöver inte ha egen trädgård för att vara ute, jag är ofta på olika ställen. Min favorit är busshållplatser, har en otroligt bra på Lidingö där jag kan göra nästan alla övningar.

När man tränar på morgonen så är det större chans att passet blir av än om man tar det på kvällen. Det är så mycket som kan komma emellan som gör att man skippar passet. En extra bonus är att efterförbränningen man får efter passet som ökar ämnesomsättningen tills det är dags att sova, är förhöjd i många fler timmar om du tränar på morgonen än på kvällen. På ett år så är det många extra kalorier som ryker på det sättet. Träning på lunchen är därför också ett bra alternativ. Självklart så är kvällspass också bra men får jag välja så tar jag morgonpass.

Flytta vikter från sida till sida stående i plankan, grymt bra övning.

Jag har en del att göra med min kropp efter den senaste operationen. Jag försöker få kontakt med mina magmuskler med olika plankor och många stående magövningar. Jag måste vara väldigt försiktig för att att inte gå sönder. Varje dag, flera gånger per dag måste jag sträcka ut ärren och vävnaden på magen. Det är både obehagligt och gör lite ont ibland. Det måste göras liksom alla andra rehab övningar för att stärka muskulaturen och få tillbaka en normal hållning.

Jag är lite för vinklad i kroppen den borde vara mer rak men det går inte just nu.

Ta dig tid i sommar och jobba med plankor, världens bästa magövning.
Kram Leila

ANNONS
ANNONS