Life by Leila
Annons

Sätt upp mål!

Life by Leila

20121019-115329.jpg

Kolla vilket fint rum fick jag när jag kom in inatt. Låg här på sjukhuset och försökte formulera mina träningsmål som nyopererad. Jag kom fram till att 1 promenad per dag och att dela upp kroppen på 2 dagar blir bäst. Eftersom jag inte kan lyfta tungt så är det 1 kilos vikter som gäller. Det blir en del repetioner när man använder 1 kilos hantlar vissa övningar får jag upprepa 50 ggr.

Jag är aldrig dumdristig när det gäller träning men det finns många tricks man kan ta till för att få till bra träning ändå. Trots att kroppen inte är ok.

Syftet med träningen blir att hålla muskulaturen igång och stärka svaga sidor. Då känns det mer meningsfullt.

Formulera alltid dina mål, ditt syfte och lägg upp delmål på vägen.

20121019-114755.jpg
Så här enkel får min träning bli ett tag framåt. Kontrollerat och lugnt.

Idag har jag ägnat mig åt små Benböj för att få igång tarmarna igen. Det känns lite larvigt att stå och göra Benböj med en droppslang i armen, men det är för ett väldigt gott syfte.

Kram Leila

Annons
ANNONS
ANNONS