TRÄDGÅRDSARBETE?

Det finns en mängd sätt att arbeta i trädgården och allt kan klassas som någon form av rörelse. Min variant handlar inte så mycket om blommor och jord som det handlar om att ge trädgårdsmöblerna sitt.

Med lite fantasi krävs det få prylar för att ordna en alldeles utmärkt ”cirkelträningsbana”.

– kliv på stol med studs
– armhävningar med klapp på stol
– klassiska crunch med ländryggspress
– sidohopp på stol
– hinderhopp med spänst

,. körs t.ex 1 min på varje i 3 varv, vila 35 sek och upprepa totalt 12 varv.
,. eller 50 reps på varje, vila 10 sek mellan varje station och kör så många stationer du orkar.
., eller kör 20 reps, gör 5 burpees, nästa station 20 reps, kör 4 burpees osv.

.


  1. Egentligen löjligt enkelt, alltså på det sättet att man hittar orsaker till att inte träna, ”hinner inte åka till gymmet” osv. men det finns alltid sätt. smarta idéer 🙂

  2. Hej Fia, tack för en bra blogg. Jag har en fråga gällande hur du ser på BMI. Jag är en ganska kurvig tjej va gäller höfter och bröst men har en någorlunda platt mage men har ”bara” ett BMI på 22. Visserligen är det helt normalt då jag är 173 cm och väger ca 68 kg. Men hur mycket jag än
    bygger muskler och löper ( ca 3 ggr i veckan -6,5 km) så går jag bara upp i vikt. Har gått upp två kilo sen jag
    började löpträna och sommarjobba på en fabrik med mycket tunga lyft. Stämmer det då att muskler väger mer än fett? Äter verkligen inte onyttigt men tycks ändå lägga på mig muskler/ kalla det vad du vill på låren, och jag
    fattar inte enligt vÅgen vad jag gör för fel? Fina Fia har du något tips på bra övningar på hur jag kan slimma till mig
    med övningar utan att behöva svälta mig själv? / fanny

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..