5 tips på roligare mellanmål

01. Varva chiapudding med smoothie eller yoghurt. De lyfter varandra i både smak och näring.

02. En grej som är svingod: Stek äppelklyftor i kokosolja och kanel. Servera med keso. Njut!

03. Koka upp 2 dl valfria bär med pyttelite vatten (ca 1 msk), pressa ner citron, låt svalna och rör ner 2 msk chiafrön. Häll upp i en burk och ställ svalt. Tadaa, du har nu chiasylt att pimpa din gröt, smoothie, overnight oats och liknande med.

04. Gör en smoothie kvällen innan eller morgonen efter och häll upp i termos. Då har du en iskall och krämig smoothie när det är dags att äta den.

05. Rosta kokosflingor genom att hälla upp en påse i en torr stekpanna, sätt på hög värme och rör runt tills kokosen blivit gyllenbrun. Se upp så det inte bränns! Förvara i en glasburk och strössla över fil, gröt, yoghurt, desserter, fruktsallader och typ allt. 

Läs mer: 

Så gör du din smoothie mer proteinrik!

Den stora smoothieguiden!

  1. Tack för tips när det behövs som bäst 😀 Har kört fast lite i inspiration med mellanmål så nu ska jag testa dina tips 😊

  2. Tips för smoothie, dels för att göra det enkelt att alltid ha redo och för att få den att hålla sig kall till eftermiddagen: Gör en stor sats smootihe (jag gör hela blendern) och häll upp i glas/plastflaskor som du sedan slänger i frysen. Plocka ut en på morgonen och den tinar under dagen och är redo att dricka kall och god senare under dagen.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..