Såhär kan du förbättra din livsstil – vecka 2

I min första bok ”PT-Fias tio i topp” finns ett upplägg som kan hjälpa dig att förbättra din livsstil på 10 veckor. Jag tänker att det kan vara roligt att få göra de första 5 veckorna här i bloggen. Det kommer en ny varje vecka och vill man sedan fortsätta så finns resten i boken.

Vecka 2 – sätt nya vanor!

Skriv ner flera olika vanor som du kan tänka dig att införa på sikt och välj ut en att börja med. Den ska du öva på och försöka få in i din vardag den här veckan. Fortsätt sedan och plocka in en ny vana i taget. Men hellre göra en ordentligt än flera halvdant.
Förslag på små vanor och detaljer att förändra:

• Dricka ett visst antal glas vatten varje dag.

• Gå en promenad om dagen för att prioritera frisk luft.

• Sträcka på dig och tänka mer på din hållning.

• Ge dig själv ett gott ord eller en snäll tanke varje gång du ser din spegelbild.

• Röra på dig på valfritt sätt dagligen.

• Prova en ny grönsak eller frukt varje gång du handlar.

• Testa en ny träningsform.

• Boka in ett träningspass eller träningsdejter med vänner.

• Boka in egentid i din kalender.

Läs mer:

» Vecka 1

  1. Tack för att du tar upp såna här saker som du skrev om i den boken!
    Den boken har jag hemma, när jag hade köpt den så läste jag den från pärm till pärm och kände med pånyttfödd, klyschigt men faktiskt sant, hur töntigt det än må låta..
    Sen har livet tagit mig iväg på en resa där jag känner att jag inte riktigt bestämt reseupplägget så nu med dina inlägg så dammade jag av boken, redo att läsa den igen och med små steg komma lite bättre i livet igen. Så tack! Tack för boken, uppfräschningen, bloggen och för att du är du: ärlig, mänsklig och så bra så bara du kan vara.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..