Träna med barn – funkar det?

Jag måste erkänna att träningen nu när jag har två barn inte är lika enkel som innan. Det krävs mycket mer planering, men när jag väl tränar blir passen faktiskt bättre. När jag har barnen involverar jag kidsen i träningen (om de vill) eller så sticker jag ut och springer när de sover. Mamma eller Jessica har kommit hit när barnen har somnat och jag har spåret precis utanför dörren. Även om det bara blir ett varv på 1,3 km är det så skönt att komma ut.

Jag försöker få till något träningspass om dagen, med vissa undantag såklart. Vissa dagar blir det en promenad och andra dagar några snabba magövningar när barnen leker. Igår frågade jag om tips på träning (på instagram) som går att göra hemma och jag fick så många kommentarer och mail. TACK! Jag ska spana in alla och kommer garanterat hitta massa nya träningsövningar.

IMG_0496

Efter min springtur i spåret gjorde jag några övningar med Elsa som sällskap. Det är guld värt att jag bor så nära Jessica med familj. Jag är så så så glad över det.

IMG_0500
Armhävningar som avslutas med en puss längst ner. Elsa ser rädd ut haha, men hon skrattade.

IMG_0492
Äntligen har rumpan fått ett fint put. Efter båda mina graviditeter blev rumpan plattare än någonsin. Jag tror någon bloggläsare skrev och förklarade varför rumpan blir platt (inte på alla såklart, men på många) när man är gravid. Men nu minns jag inte varför… Alla squats och utfall har i alla fall gett resultat. Jag tänker att lite småträning här och där inte gör så stor skillnad, men det gör verkligen det. Den bästa träningen är ju den som blir av, klyschigt nog.

 

  1. Sofia skriver:

    Starkt, bra jobbat och kul och viktigt att du kämpar på med träningen – det lilla är alltid mer än inget alls och all rörelse, även med barnen, är en viktig punkt för framtida god hälsa. Tack för att du inspirerar med härlig läsning! Kram Sofia

  2. Frida skriver:

    Kan du inte skriva och ta kort på träning som du göra hemma? Behöver verkligen hjälp! Tack för en bra blogg ☺

  3. Oftast ändras hållningen när man är gravid så man kopplar ur rumpan.

  4. Sofia skriver:

    Tack för pepp! Rev faktiskt av ett litet träningspass här hemma medan barnen sov tack vare att jag läste detta inlägget. Heja oss 🙂

  5. Ulrika skriver:

    Spring med barnvagn! Vi har både en löparvagn för ett barn, samt cykelvagnen för två barn. Egentligen kan du nog prova att springa med vilken vagn som helst, men det blir lite lättare med en träningsvagn.
    Vi brukar ofta springa våra barn till sömns i cykelvagnen.

    Ett annat tips är att införskaffa lite enkla träningsredskap för hemmaträning. Vi har två kettlebells i olika vikt, en matta, en pilatesboll och ett par hantlar. Har också köpt ett par TRX-band som passar utmärkt att hänga upp i gungställningen för lite uteträning. Rusta har billigast grejer!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..