Träningsvärken från helvetet

Jag följde med Nicklas ut och tränade i veckan. Vi körde ett pass på utegymmet som ligger nära där han bor. Jag har så ont idag. När jag klev upp ur sängen i morse kände jag hur det värkte i benen. Men så skönt att äntligen komma igång med träningen. Jag älskar bara inte träningsvärk. Jag kan lätt få en sukdomskänsla när jag har träningsvärk. Hur gör ni för att lindra den? Stretchar? Rör på er ännu mer? Kom gärna med era bästa tips. Ibland pillar jag i mig en ipren eller två, men de känns inte så bra om jag ska vara ärlig. 

Utomhustraning
Vi gjorde träningsövningar med gummiband och kettlebell. Men många av övningarna var bara med sin egen kropp. Sån träning gillar jag, där man inte behöver massa olika redskap eller ett gym. Man kan köra många olika övningar med hjälp av bara sin kropp. Sidoplankan är en sån övning, riktigt effektiv tycker jag.
Img 8691
Trött Nicklas efter träningspasset. Bådas ben kändes som spagetti. Den där korta promenaden hem kändes extra lång när man var tvungen att bära på en kettlebell som vägde 12 kilo.

Ikväll är sista kvällen innan barnen kommer tillbaka. Jag fick träffa Philip flera timmar i morse när vi var på ett läkarbesök. Han var så gosig och ville vara nära, nära. Jag längtar efter en helg med barnen. Vi ska bland annat gå på dop och förhoppningvis hinna besöka stallet och rida.

 

 

  1. Karin skriver:

    Gillade ditt svar på första kommentaren 😉
    Jag ser varje måndag som en nystart…
    Kram

  2. Sarah skriver:

    Heja dig! Se det inte som ”nystart” ”omstart”, se det som att du fortsätter. Men försök få in en rutin, och sätt vettigt mål. Alltså inte 5-7 pass i veckan. Börja smått med 2, och öka successivt.
    Ang träningsvärken, den ger med sig ju mer du tränar, musklerna vänjer sig. Men att stretcha, foamrolla och fortsätta röra dom brukar funka. T ex även om det gör ont att ta trapporna, så gör det för det mjukar upp. Och kör inte för tunga vikter i början.
    När jag började träna för några år sedan så var det ibland så att jag inte ens kunde sätta mig på toaletten, och nu får jag bara träningsvärk ibland och den är oftast mild.

    Heja dig och lycka till med fortsättningen!

  3. Johanna skriver:

    Jag kan ha lätt att bli förkyld av just träna, är en högkänslig person(m.add) som är väldigt ångestfylld. Spänd. Tål inte gräs etc. Stress. Alla de komponenter gör så att ens slemhinnor jobbar rätt hårt och blir lätt angripna. Kroppen jobbar alltid i högvarv liksom. Tänker att du kanske är lite samma eftersom du också verkar bli förkyld titt som tätt. Jag försöker vara medveten om vad som kan stressa kroppen mer och träna mer medvetet utifrån det. Kanske är promenad mer värt en löptur pga. kan bli för mycket pollen att andas in=slemhinnorna blir svagare=lättare att bli sjuk eller kallt så en spänner nacken osvosv…!

    Jag kör stretchning i kombo med hårdare tryck/massage, värmekudde!!!, varm dusch för tvinga till mir avslappning och ökat blodflöde. Dricker mycket vatten och har på mig väldigt varmakläder, ibland punkt vis, typ ullknäskydd, shorts eller långkalsonger. Har houdinis varma knäskydd och fodrade cykelbyxor, ullnackvärmare… både till träning för att inte spänna/dra upp axlarna omedvetet på fel sätt för en är kall någonstans osv! Försök lyssna inåt under träning så rätt partier du vill träna används!
    Återhämtning med mat, sömn, té och värme!

    Lycka till! Kram!

  4. Petra skriver:

    Om man trener regelmessig får man ikle treningsverk.Kjennes litt som din nystart nr 513..?

    1. Nej nej Petra, det är nog nystart 976. Minst. Jag kör typ nystart varje måndag. Hehe.

    1. Sanna skriver:

      Fast det får man ju när man höjer vikterna även om man tränar regelbundet 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..