Träningspass på 18 minuter

Innan jag åkte och hämtade barnen körde jag ett snabbt styrkepass här hemma på 18 minuter. Så ofta som jag tänker ”nej, jag hinner inte träna”. Men det gör jag ju. Jag hade absolut 20 min (ink dusch) att ta. För min egen skull. För min egen kropp. För mitt välbefinnande. Så jag körde ett hårt styrkepass på 18 minuter där jag tränade mage, rygg, ben och armar. Det kändes så skönt när det var klart! Jag hade tänkt avsluta dagen med ett lättare yogapass, men det enda jag vill nu är att dricka en stor kopp te och äta några mackor. Jag är inte det minsta sugen på yoga. Jag vill lägga mig nära Nicklas i soffan och kolla på nya serien Fartblinda. Har ni hunnit se den?

IMG_5217

Nicklas har både matta och kettlebells här hemma vilket är kanon. Jag har även gummiband här hemma som jag tänkte använda nästa gång. Jag har fått massa träningsövningar av A, barnen bonusmamma som är PT. Jag måste nog friska upp minnet och träna en gång till med henne. Jag glömmer så lätt. När jag tränar med en PT känns det liksom ganska lätt. När jag är ensam sen och ska göra övningarna hemma eller på gymmet, ja då står det still. Men det finns ju massa appar att ladda ner som jag kan kika på, jag har bara inte det tålamodet. 

IMG_5193
Med en matta och en kettlebell på 8 kg kommer man ganska långt hemma. Jag har ett gym på jobbet, men eftersom jag ska sluta jobba där heltid kommer jag inte längre kunna nyttja det gymmet. Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa ett gymkort här på stället på Silverdags torg. Men samtidigt… Det går att springa ute ett bra tag till och som sagt, jag har grejer för att kunna styrketräna hemma. Hur tränar ni? På gym? Ute? Hemma? Promenader? Inte alls? Kommentera gärna. Nu blir det serie och te. Och en macka eller två.

  1. Stina skriver:

    Tränar med PT online och får pass och övningar att köra hemma eller på gymmet på jobbet. Riktigt nöjd med Lofsangruppen.
    Matta, pilatesboll, kb på 12kg och 16kg samt vikter man kan anpassa upp till 10kg så kan jag göra allt jag gör på ett gym, typ.

  2. Karin skriver:

    Ja, tränar mycket på gym och går sporadiskt på spinning och yoga. Använder motionscykel hemma ett par dagar i veckan. Går mycket till vardags och står ALLTID på jobbet. Har inte haft en kontorstol på flera år!

  3. Tränar på gym, både styrketräning och pass (cirkelträning, tabata, box) samt yoga 😍👌🏻

  4. Louise skriver:

    Jag tränar på gym och även löpning utomhus

  5. Malin skriver:

    Kan tipsa om appen FMTK jättebra träningspass med korta effektiva pass

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..