Tack för allt!

Snart firar min löpblogg här på Amelia ett år och jag tänker att det är ett ypperligt tillfälle att runda av projektet.

Med tv- och filmjobb, marathonträning och ett runtresande liv känns det tyvärr svårt att ge bloggen den uppmärksamhet den förtjänar. 

Det har varit fantastiskt roligt att skriva här under det gångna året, läsa era gulliga kommentarer och dela med mig av min träning till er.

Ni läsare har varit ett fantastiskt stöd under min marathonträning och tack för alla hejarop när jag sprang Virgin London Marathon i April!

Jag hoppas att jag har bidragit med lite träningsinspiration och ni har varit grymma som bl.a. följt Träningsprogrammet för Nybörjare.

Jag finns framöver på instagram under annalowestlin och stort lycka till i löpspåren i höst!
  1. Måste också få tacka för inspirationen som gjorde att jag för nästan ett år sedan (19 november) började följa programmet för nybörjare. Har under hela mitt liv ljugit om knäsmärtor för att få slippa gymnastiklektionernas löppass, men det har i själva verket handlat om brist på kondition och en okunskap hur man skaffar sig den. Den 29 december klarade jag 5 km och inte en enda skada har jag ådragit mig. Funderade på om jag skulle börja springa snabbare på de 5 km eller kliva upp ett snäpp och börja träna mot de 10 – valde de senare för då minskar jag ju tiden som jag sitter still och det är ju den som är så farlig. Sagt och gjort – den 17 augusti lyckades jag med konststycket att ta mig runt 10 km och då var det ändå under de sämst tänkbara löpförhållanden – det hade regnat hela dagen och det gjorde löpspåret lerigt och gyttjigt och framförallt halt, sen valde jag ett kuperat ställe att springa på och jag hade fram tills dess bara sprungit på ganska plan mark. Dock gav jag ALDRIG upp och det är dina fantastiska program som har gjort att jag lyckades med dessa två delsegrar. Nu tror jag inte att jag kommer att följa ditt exempel och börja springa 42 km, men det behöver ju inte alla göra. Bara det att jag numera är en LÖPARE är tillräckligt för mig och jag kan ju alltid putsa tiden på milen… Tack än en gång!!

  2. R-M skriver:

    Åh så synd jag har verkligen tyckt om att läsa din blogg, så roligt att få ta del- och bli peppad av dina träningsupplägg och annat du har gjort. TACK Anna för allt du har delat med dig av och lycka till med dina nya mål och allt annat i livet. Kram

    1. Stort tack R-M för alla fina kommentarer och pepp under året! Lycka till med träningen! Stor kram!

  3. Då vill jag också säga tack.
    Tack för ditt nybörjarprogram som fick mig att börja springa. Jag som aldrig sprungit. Jag som hatade gympan i skolan. Jag som inte orkade springa 800 meter. Jag sprang fem kilometer i måndags, utan att stanna eller gå, jag sprang, tack vare dig och ditt nybörjarprogram. Jag sprang fem kilometer! TACK!

    1. Tack snälla för dina gulliga kommentar. Jag blir alldeles rörd. Verkligen imponerad av dig och hoppas att det känns roligt att fortsätta med löpningen. Stor kram!

  4. nina skriver:

    Synd att du slutar, har varit ett nöje att läsa och inspireras av dina inlägg. Lycka till i framtiden med alla dina projekt. Kram

  5. Neeeeeej vas trist!!! Får bli instagramfölje istället då

    1. Världens gulligaste är du Annette som har kommenterat och peppat hela året :). GRATTIS HURRA till din första halvmara! Åh vad rolig att det gick bra!
      Stor kram!

Comments are closed.

LOADING..

Höstträningen – Vecka 4!

Det blir lite mer löpning och Yoga i sista veckans träningsprogram (bra kombo!) och eftersom jag har legat sjuk hänger jag med på veckans träningsschema. 

Måndag Vila
Tisdag Vila
Onsdag Yoga 60 min – Yogobe erbjuder nya kunder att testa gratis i tre dagar.
Torsdag Spring 45 min alt. intervaller – spring 3 min och gå 3 min i 40 min. Avsluta med 1 min i Plankan x 2.
Fredag Vila
Lördag Spring 35 min alt. intervaller – spring 2 min och gå 2 min i 30 min. Avsluta med 1 min i Plankan x 2. Försök att varva mellan att springa i snabbare och lugnare takt idag.
Söndag Vila
Lycka till och kör hårt!

Tidigare veckors träningsschema hittar ni här: Vecka 1, Vecka 2, Vecka 3.

LOADING..

Mitt bästa tips mot förkylning!

Det enda som har fått mig att må lite bättre när jag har legat sjuk (förutom Ipren) är te gjort på färsk, riven ingefära.

Skala och hacka några bitar ingefära, häll på kokhet vatten och låt teet sjuda i en tekanna i fem-sju minuter.

  1. Mums! det känns så fräscht med ingefära :)

  2. Lise skriver:

    jag har även citron och lite honung i blir kanon testa det nästa gång.

Comments are closed.

LOADING..