7 bevis på att du tränar dagligen när du har barn på semestern

Du kanske tror att du inte kommer att hinna med träningen i sommar eftersom du är ledig med barn. Ja alltså ”ledig” med barn. Men misströsta icke. Du kommer att träna som aldrig förr!
Här är era dagliga sporter:

1. Kast med liten solkräm

Argumentet “du bränner dig annars” funkar inte på en 2-åring…tydligen. 10 poäng om du fångar den innan den landar i sanden/vattnet/lillebrors huvud/ditt eget öga.

2. Sandlöpning

Barn fejkar att de är långsamma. ”Åh jag är så liten, jag kommer ingen vart i denna djupa sand…” Sedan har de plötsligt hunnit 200 m. Varsågod och spring! I sanden. Flera gånger per dag.

3. Tyngdlyftning

Solkrämer, leksaker (som aldrig används), handdukar, ombyten, vatten, mellis, badskor, badkläder, filt, solstol, kylväska… ja och så ett barn som kommer på att hen inte vill gå EN meter till. “Bära!” Sedan tappar du något – var så god knäböj.

4. Rygg(-säck)sim

Simma med ett barn eller två på ryggen. Gärna med ett ordentligt grepp runt halsen så det blir mer utmanande med andningen. Ser det lite som när folk höghöjdstränar löpning? ”Snabbare mamma!”

5. Backbestigning med tyngd

Från att ha en obeskrivlig mängd energi på stranden tar såklart all slut på väg mot lunchrestaurangen/bilen/hemmet. Du får helt enkelt pusha vagn med barn och packning i gassande sol … Mount Everest är en piece of cake jämfört!

6. Omvänd armhävning

Om barnet mot förmodan somnar plötsligt är det dags att ”passa på”! Du ska då läsa den där klassikern som aldrig tycks bli klar. En riktig tegelsten till bok, som du såklart släpar med dig överallt. Du måste hålla upp högt för att den ska skymma solen – mjölksyra! Kämpa!! Obs, bilden visar inte hur du utför denna övning på korrekt sätt.

7. Stretch

Efter träningspass glömmer/orkar/hinner man ju aldrig stretcha. Men även det löser sig med småbarn. Antingen har man flera barn som drar åt varsitt håll, eller så har man en vagn som står still medan barnet rusar åt andra hållet.

Bonuspass

Om du har ett barn som sover dåligt kan du ta ett nattpass i knäböj: hastiga, guppiga, ibland på tå, ibland djupa. Kallar nu för tiden för squats istället för ”söva barn”.

  1. Haha! Ja och sen finns ju intensiteten i passen också… typ 1 barn vs. 4 barn. Shit, vad vältränad jag redan känner mig ☕️🍦👦👦🧒👧💪

  2. Inget som helst dåligt samvete (längre) för uteblivna träningspass – då jag utför samtliga nämnda övningar dagligen! 😂💪

  3. Hahaha!! Blev utsatt för bild nr 4 senast idag, och det är ingen vacker syn när man kämpar för sitt liv för att inte bli dränkt. Kanske dags att sätta puffarna på rätt person :)

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..