En kom ihåg-lista när du går tillbaka till jobbet efter semester/föräldraledighet

Här får ni en liten lista med tips som hjälper alla när det är dags att gå från semester till jobb. Passar också ypperligt när du går från föräldraledig tillbaka till jobb.

1. Tugga maten! (du hinner det nu)

2. Kaffe är en varm dryck. (Jag vet, det kommer som en chock.)

3. Begränsa berättelser om semestern med barnen, det ÄR inte sååå kul för andra… (såvida din kollega inte är barnens mormor eller dylikt)

4. Bajs är inte ett samtalsämne för jobblunchen. (Kanske inte för jobbet alls faktiskt.)

5. På toalettdörren finns något som kallas lås, använd det! (obs! Du måste stänga dörren först)

6. Det som känns som ”ganska rent ändå” är nu för tiden lika med smutsigt. (ja snor och mjölkrapar räknas också som smuts).

Lycka till nu!! YOU CAN DO IT!!

  1. Icke att förglömma – skulle det bli alldeles för överväldigande kan en trösta sig med att det bara är en tidsfråga innan någon i familjen drar med sig första magsjukan hem. Då kan en gråta lite över att monstren inte förstår att de är sjuka och LÄNGTA tillbaka till jobbet.

    Det skulle kunna vara så att vi började redan igår, men inte tycker jag synd om mig själv. Nej nej nej. Icke.

  2. Vette tusan alltså. Tillbaka på jobb efter nästan ett års föräldraledighet. Förskollärare. Tycker listan går lika bra hemma som på jobbet 😂

  3. Haha klockrent! Jag tycker det svåraste är att komma ihåg att låsa toalettdörren… Och att inte ta hundra servetter på lunchrestaurang :) kanske också att sluta sjunga på ”jag är sämst på fortnite”

  4. Åh, att få äta i fred och ha på mig rena kläder, det ser jag fram emot så mycket när jag går tillbaka till jobbet från föräldraledighet om några veckor!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..