Sälj grej med tjejgrej

”Sälj grej med tjej” brukar man säga om sexistisk reklam. Det känns ju som att vi kan lämna den typen av reklam bakom oss nu va? Det nya är ”sälj grej med tjejgrej”.

Jag skulle lägga upp vår stringhylla på den lokala köp- och säljsidan men vi hade monterat ner den och ville slippa sätta ihop den bara för annonsen. Jag: ”Jag ska finna oss en bild på hyllan!!” Och började gå igenom bildbiblioteket, körde mitt sök-hack och skrev ”bokhylla”. Och där hittade jag till slut en! En från mina ”inredningstips”… tveksamt om den är säljig nog tänkte jag. Alltså man ser ju att den rymmer många böcker … men den syns inte i sin helhet, jag letar vidare!

Sedan såg jag en till: åh denna måste vara från när jag hade städat hyllan! Ser ju toppen ut!

När jag senare skulle lägga in den i annonsen fick jag syn på:

Är det ett … trosskydd? Japp. Det är det.

Orkade inte leta efter en lika fin. Och aldrig har ett inlägg från mig i köp- och säljgruppen fått så många ”reaktioner” som det heter på Fejjan.

Nu är visserligen hyllan inte såld ännu, men jag känner att detta med trosskydd kommer att slå starkt i säljsammanhang 2020.

  1. Sofia skriver:

    Hur har det gått med försäljningen? Spänningen är ju oliiiidlig. Vilken effekt har trosskyddet haft?

    1. Den såldes!!! Och flera på kö! Trosskyddseffekten kallar jag det!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..