Boklördag. PR-idéer?

Solen befinner sig i innovative Vattumannen och det gör även kommunikative Merkurius. Att tänka nydanande gällande sociala medier är superrätt. Och det är precis vad jag och min förläggare försöker göra.  Det sägs att en bok har en ynka dryg månad på sig innan den dör där ute i bokmyllret och hur gör man bäst för att få uppmärksamhet kring den då? Hur får man så många som möjligt att höra talas om boken?

Vi har kommit på en rolig idé. Vi är inte redo att kläcka den riktigt ännu men vi tror att ni kommer tycka den är kul och annorlunda!

Men vi behöver fler idéer för hur vi ska få nyheten om Happytown att nå så många intresserade som möjligt och därför vill jag fråga er om ni har några kul tips, idéer eller kanske förslag för vad vi kan göra? Jag är intresserad av allt- det finns inga tankar som är för galna :-)

Jag ser med stor nyfikenhet fram emot att läsa era smarta kommentarer!

Glad lördag!

Kramar

Helena