Veckans invägning

Jag har satt måndagar som invägningsdag, ny vecka ny energi. Idag visade vågen -0,6kg. Jag veeeet att det är minus och att resan är lång osv, men lite besviken blev jag ändå. Jag hade hoppats på minst 1kg…

Ner är ner oavsett om det är 0,1 eller 1,0kg. Nästa vecka visar vågen säkert mer ner, om inte då så veckan efter det.

Den här veckan tänker jag fokusera ännu mer på mina promenader. Veckan som gått har jag gått promenader nästan varje dag men långt ifrån lika långt som veckan innan. Sammanlagt har jag nu tappat 3,2 kg sen start för två veckor sen. Tack igen för all pepp och alla grymma tips, ni är bäst! 🙂

  1. OM du känner att du skulle vilja ha lite inspiration i viktminskningen så har jag publicerat ett gammalt inlägg från min viktresa. Kommer att skriva mer om den sista delen senare, men tror att du kan hitta lite inspiration där 🙂 Kämpa på! Du är grym och du kommer klara det här <3

  2. Anne skriver:

    Ha ha.. Allt handlar om tänket! 1.6 kg per vecka låter mycket bättre! Du är fantastisk! Fokusera tanken på hur mycket nytt du lär dig varje vecka som hjälper dig sen att hålla vikten och må bra. Även de veckor resultatet inte är på topp på vågen så har du ökat kunskap och mental styrka!

  3. Bella skriver:

    Shit vad duktig du är! em så lite bebis och så peppad! Sjukt imponerad!

    Ett litet tips som fungerat sjukt bra för mig:
    Jag har också i mina dagar stirrat mig blind på vågen. Det är så psykiskt påfrestande och som någon ovan skrivit beror det otroligt mycket på vätsebalans etc. i kroppen hur mycket du väger. Jag har fått tips av min neutrist/pt att väga mig MAX 2 gånger i månaden. helst bara 1. Detta ska göras på morgonen innan mat ca 2 dagar efter sista dagen med mens.
    Innan mensen kan jag (och många andra) gå upp nästan 1,5 kg i bara vätska.
    Nästan alla kvinnor penglar 1 kg ner/upp innan efter mens, så försök att väga dig vid samma tidpunkt varje månad 🙂

    Något annat som har hjälp mig som tusan är att mätning!
    Jag har mätt mig med måttband runt de bredaste delarna av min kropp: Byst, Höfter, lår, armar samt midja.
    Mät sedan varannan vecka och jag lovar att du blir mer peppad än att göra invägningar en gång i veckan.

    Hoppas mina tips kan hjälpa dig på traven och få det att bli lite roligare med viktnedgång än bara stressigt och ångestfyllt! 😀
    Älskar din blogg!

    1. Bella skriver:

      Ursäkta min slarviga stavning. Skrev kommentaren lite för hastigt 😉

  4. Johanna skriver:

    Bra jobbat!
    Att du går ner mkt första veckan är rätt vanligt. Iom att du lägger om kosten och äter mindre mängd så binds mindre vatten i kroppen (främst kolhydrater binder vatten). Vecka 2 vara lite mer rättvisande rent fettmässigt då mycket av vecka 1s förlorade vikt består av vatten.
    Kom ihåg, consistency is the key! Kämpa på! Tycker det går strålande!

  5. Ida skriver:

    Jessica du är ju grym, en liten bebis och lyckas så bra med att gå ner i vikt,
    Det är verkligen inget som är enkelt.
    Men Viktväktarnas sätt är grymt bra 🙂 stort lycka till

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..