Veckans invägning

Måndag = min invägningsdag. När jag går och lägger mig på söndagen känns det lite som kvällen innan man fyller år. Haha, jag måste sluta ha den känslan för det bygger upp så otroligt mycket förväntningar och jag vill inte bli besviken. Idag är jag lite besviken på resultatet men jag tänker fokusera framåt och på det positiva. Jag går ner, inte snabbt men det ska ju hålla långsiktigt så jag får vara nöjd för varje hekto. Vågen visade -0,4kg. Inte så mycket, men nu har jag gått ner FEM KILO totalt. Jag började med Viktväktarna den 28 september så jag är mer än nöjd med den siffran helhetsmässigt.

Förra veckan fokuserade jag på att inte äta godis under veckan, bara på helgen och det höll jag. Det kommer jag fortsätta med och sparar därför hela min veckobonus till helgen. Den här veckan ska jag lägga i en extra växel när det gäller träning. Jag går mina promenader varje dag, men jag ska börja med mammamageträning för att stärka upp magmusklerna. Jag hade svår foglossning mot slutet av graviditeten och känner fortfarande av den om jag tar långa promenader.

Jag älskar att ni är så många som peppar och kommenterar! Och så kul att jag har inspirerat fler att leva ett hälsosammare liv. Jag fick frågan om hur en vanlig dag ser ut matmässigt. Jag tänkte att ni ska få följa med hela dagen idag när jag äter.

Frukost, 5pp: Två wasa husman med minilätta och rökt kalkon + gurka. En kopp kaffe med 1dl lättmjölk.

NUUUU kör vi – ny vecka, nya möjligheter! Jag skulle bli SÅ glad om ni ville rösta på mig i Årets Föräldrarblogg. Ni röstar HÄR tusen tusen tack! Säg till om länken inte fungerar.  <3

FullSizeRender-7 kopia

  1. Jessica, vad fantastiskt duktig du är som tagit steget och kämpar på! Älskar att du delar med dig av den sanningsenliga vardagen i med och motgång, fint och fult. Jag gillar att få se vad du äter en dag med viktväktarna och har några frågor..
    Är du onlinemedlem eller går du på invägning?
    Är det inte jobbigt/svårt/krångligt att väga maten du äter och räkna allt?
    Är det en STOR omställning eller har det ändå gått smidigt (även om jag såklart förstår att de är tufft)?

    Jag är själv väldigt sugen att ta steget mot ett hälsosammare liv och du inspirerar verkligen. Känns skönt att veta att fler än jag blir instabil av tanken på en fredag utan godis…och chips..och cola….

  2. Mia skriver:

    Heja dig! Du gjorde säkert det (har inte läst din blogg så himla länge) men om du inte gjorde det under graviditeten tycker jag verkligen att du ska boka tid med en sjukgymnast för att få en bedömning av dina bäckenbesvär och hur du ska träna och inte med tanke på dem. Jag är sjukgymnast, speciellt inriktad mot kvinnohälsa och jag träffar många kvinnor där bäckenbesvären inte ger med sig om de inte får behandling/råd om rätt sorts träning för dem. Du är också välkommen att fråga på bloggen om det är något enkelt jag kan svara på!

    Här svarade jag på en annan läsarfråga om bäckensmärta efter graviditet:
    http://bakingbabies.se/2015/09/26/lasarfraga-ar-langvarig-backensmarta-farligt/

  3. Emmsan skriver:

    Har tänkt på är det inte bättre att väga sig på fredagar istället? Eftersom att man äter godsaker osv på helgerna? En tanke bara!!! Vilket fall är du grym!

  4. Erika skriver:

    Heja, heja. Du är grymt duktig och inspirerande 🙂 Liten varning så du inte blir besviken om du inte går ner lika mycket när du börjar med styrkan. Muskler väger mer än fett. Men försök tänka att kroppen mår bättre av muskler. Kör hårt och försök tänka långsiktigt, (jag själv är jätte dålig på det).

  5. Bra jobbat även denna vecka och väldigt superstarkt att hålla dig från godiset i veckorna. Vet precis hur svårt det kan vara 🙂
    KRAM

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..