Veckans invägning

Måndag = vägdag för mig. Jag undrar när jag ska sluta känna mig pirrig/ha ångest/vara förväntansfull innan vägningarna. Det är samma sak varje måndag. Hjärtat slår några extraslag när jag ska kliva upp på vågen. Under veckan som gått har jag skött mig och räknat allt jag ätit och druckit. Jag är så besviken på veckans resultat. –0,4 kg. Minus är alltid minus men jag hade hoppats på en större siffra efter en skötsam vecka. Det hjälper inte heller att jag har mens och känner mig som en boll. Det är konstigt egentligen. Förra veckan visade vågen –0,1 kg och jag var superglad för den siffran, nu är det mer minus men ändå är jag megabesviken. Jag har bestämt mig för att lägga i en högre växel nu. Om jag ska nå min målvikt till sommaren (jag har egentligen gett det ett år, men jag vet att jag kan nå min målvikt innan juni blir juli om jag ökar nu) så måste jag lägga på kolet! Idag blir det hemmaträning och dessutom tänkte jag prova att inte äta hela min veckobonus den här veckan och nästa. Jag har ett visst antal smartpoints att äta på en dag (jag kör Viktväktarna) och sedan har jag en veckobonus som är massa points att sprida ut på veckan. Jag sparar alltid min veckobonus till helgen och äter godis eller dricker vin eller äter hämtmat. Att strypa veckobonusen helt blir förmodligen för drastiskt för mig så jag tänker att jag ska äta hälften under två veckors tid och sedan utvärdera. Hur går det för er andra?

För er som vill läsa om tidigare invägningar kan ni gör det här:
– Första veckan
– Andra veckan
– Tredje veckan
– Fjärde veckan
– Femte veckan
– Sjätte veckan
– Sjunde veckan
– Åttonde veckan 
– Nionde veckan
– Tionde veckan
– Elfte veckan
– Tolfte veckan
– Trettonde veckan
– Fjortonde veckan

FullSizeRender-16
Världens bästa träningskompis och extratyngd!

  1. Härligt! Bra jobbat 🙂 Jag har snart gått ner 4 kg och har då bara 10 kg kvar till vikten innan jag blev gravid! Det känns lätt som en plätt faktiskt. Det är bara hälften av vad jag gick ner första omgången med VV. Det känns bra. Och KUL att du också kör. Dina måndagsinlägg peppar mig inför min vägdag på onsdagar! Heja oss!

  2. Heja dig, du är Bäst!!

    Jag brukar samla på mig massa vätska vid mens, kanske gör du det samma? Som om ngn vecka eller två så har du plötsligt gått ner 2 kilo från en vecka till en annan?
    Vi håller tummarna för det.

    Men du, allt ner är ju great!
    Men du tacklar det bra när du blir besviken, du triggar igång dig själv – och inspirerar mig!

    Kram

    1. Tack snälla du! Ja, den enda vägen är ju ner, och jag tillåter mig själv att bli besviken men precis som du skriver så peppar det mig på något sätt ännu mer att fortsätta – och öka! 🙂 Stor kram!

  3. Heja dig! Tycker du är otroligt duktig som står på och kämpar! Ett litet tips: menar jag har läst att antingen du eller Angelica är medlemmar på Sats? Eller var det kanske Stefan? Haha! Hur som helst. I så fall kan ju du och Angelica göra lite online träning tillsammans. Det finns en timme som heter Strong mama – perfekt för er. Så om någon av er är medlemmar så kan ni logga in på nätet och köra 🙂 det är som en gruppetimme men ni gör det hemma 🙂

    Kram Johanna

    1. Hej Johanna! Tack snälla! Men grymt tips!! 😀 Angelica är medlem, Stefan också. Vad himla perfekt! Ska testa det passet imorgon. Stor kram!

  4. Bra kämpat! Som ngn annan skrev så kan mensen göra att man samlar massa vatten & att det därför ser ut som om du gått ner mindre – det är samma sak med veckobonusen beroende på vad du äter då men troligen gör den att du samlar vätska också eftersom det är sånt som du inte äter annars som du får unna dig då & eftersom invägningen är på måndagen & inte på ex fredagen innan du äter veckobonusen så kan det ju påverka resultatet också (inte i längden såklart men precis när du väger dig) – så när du är besviken kan du tänka på det med Du inspirerar!

  5. Hej! Grym du är! Blev medlem i vv igår ( tack vare dig)
    Men nu undrar jag, ifall du gör en köttfärssås efter deras recept som är för fyra pers, hur räknar man ut så man får rätt mängd per portion? Eller är jag så jäkla trög på riktigt?
    En stor kram!

    1. Hej Erika! Vad kul att du också blivit medlem! 😀 Jag har aldrig gjort efter deras recept, men om man gör 4 portioner så kan man ju dela allt på 4 när det är klart. Jag brukar i ärlighetens namn höfta lite när det kommer till just köttfärssås. Jag mäter det i dl, och räknar det som nötfärs. Vi har 0 points grejer som ingredienser, krossade tomater, lök, kryddor osv. 🙂 Stor kram och lycka till!

  6. Jag började med VV för 5 dagar sen och har kört stenhårt med points och med träning. Ska nå -15kg till sommaren hoppas jag 🙂
    Jag har ställt invägningsdagen till Fredag just för att jag äter min veckobonus på helgerna. Jag blev så peppad av dig så jag ska fan nå mina mål nu efter bebis 🙂 min tjej är en månad äldre än din på pricken <3

  7. Hej!
    Jag började med Vv för en och en halv vecka sen. Gick ned 1.9 kg på första veckan. Stolt! Är också helt förvånad över hur mkt man får äta med Viktväktarna.
    Jag tänkte gå ned 15 kg. 6 kg är helt tvunget för att vi ska få genomföra ivf som vi fått remiss på. Men det klarar jag. Jag är optimistisk!!! Vi kämpar på! ❤️

  8. Heja! Du är superduktigt 🙂 Det går alltid upp och ned när man ska gå ner i vikt. Jag gick ner 40 kg med lchf för 2 år sedan och vid ett par tillfällen stod vikten still ett tag och plötsligt rassla det till igen. Men när det bara var 5 kg kvar fick jag äta lite mindre motionera lite mer så försvann dom också 😉

  9. Hej Jessica, jag undrar om vad du tycker om den kritik som ibland riktas emot viktväktarna. Problemet med det är att det blir väldigt mycket fokus vid siffror på en våg och poängen i maten istället för god hälsa och kvalite på maten. Det är många som upplevt att de långt efter endast tänkt på mat i form av poäng, inte något som är bra för en. Kram!

    1. Hej Michelle.
      För mig skulle det inte fungera utan fokus på siffror. Det är inget tvång att väga sig heller, så vill man bara följa att räkna points i kosten kan man ju göra det. För mig är det lärorikt att lära mig att prioritera och det leder till god hälsa och kvalité på maten. 🙂 Kram J

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..