Tips på mellis!

Jag är expert på att bara äta bananer till mellis och har kommit på mig själv att vara vrålhungrig innan middagen. Jag kör ju Viktväktarna och sparar de flesta av mina points till kvällen eftersom att jag är livrädd att behöva gå lägga mig hungrig. Nu har jag ändrat taktik. Om jag äter en stadigare lunch och ett mellis som består av något mer än banan så kommer jag ju förhoppningsvis inte att vara vrålhungrig när det är dags för middag. I dagsläget har jag en del points när jag har ätit middag och lägger gärna dom på en ruta choklad eller så, och det är ju en dålig vana jag vill komma ifrån. Jag tror att det här kan vara rätt sätt. Ett megagott mellis är 1 förpackning Lindahls vaniljkvarg utan tillsatt socker, 1/2 dl naturell Granola från Finax och en banan skivad i bitar. Sååå gott och väldigt mättande. För er som följer VV så går detta lilla kalas på 5sp. (kvarg 2 sp, granola 3 sp, banan 0 sp)

IMG_7823
Det är kvarg under, det syns bara inte för all banan.

  1. Amanda skriver:

    Hej!! Har du testat gjort bananchips som snack? Kanske hjälper mot suget ibland, eftersom du får snaska hur mycket banan du vill för vv (höhö) Skiva bananan in i ugna på 100g i typ 2-2,5h! Mucho mumsos

  2. Elle skriver:

    Jag tror det är sockret i bananerna som får dig att bli hungrig igen, blodsockerdipp.
    Om du vill fortsätta med din sockerfria kvarg så kanske du ska göra en egen granola att ta på, med lite nötter, havregryn, tranbär, kokos?

    Eller så gör du någon god ost/skinkomelett ( Tupperware har världens bästa Omelettmaker som man kan ha i micron! Så jädra enkel att använda ( ordna tupperwareparty..hehe) och omelett kan du ju variera hur mycket som helst. 🙂
    Tuppeware-grejen har jag köpt och jag fick med en minishaker vid min beställning så jag brukar knäcka två ägg i den hemma, lägga i lite riven ost, kanske champinjoner.
    Sen när jag är hemma hos en kompis så skakar jag shakern 3-4 minuter sen häller man i den i omelettlådan och in i micron. Ingett fett behövs och den blir ALLTID perfekt! Man får med en massa recept också.

    Här kan du läsa mer om den;
    http://www.tupperware.se/produkter/287/EasyDelight

  3. Elin skriver:

    Hej! Ser smaskigt ut! Har nyss börjat med vv och har idebrist när det kommer till vad man kan äta. Skulle inte du kunna visa vad du äter under en dag enligt vv? Kram

  4. Kicki skriver:

    Tips!!!
    1 alt 2 delar keso + 1 del vaniljkvarg och lite varma hallon! Såå gott! Ingen aning om det är en ”bra” eller ”dålig” mellis enligt VV.

  5. Det ser gott ut!:)
    Något annat som är gott och enkelt är samma kvarg och cashewnötter, 10 st är 2 sp. Bra fetter med, vilket jag ibland känner att man inte får i sig så mycket av.

Lämna ett svar till Elle Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..