Veckans invägning

Ny vecka och måndag och det betyder som vanligt invägning. Jag spårade ur totalt i helgen och räknade inte points alls. Jag fick nog av allt räknande och tänkte att två dagar av inget räknande kan inte resultera i flera kilo plus på vågen. Det gjorde det såklart inte heller utan vågen visade –0,2 kg. Men vet ni? Nu är jag otroligt trött på noll komma nånting så nu måste jag ta till drastiska åtgärder om jag ska nå mitt mål innan sommaren. Jag har ju successivt dragit ner på både alkohol och socker men nu är det totalstopp, iaf fram till slutet på april.

Kaffe och cola zero har jag varit helt utan nu i 15 hela dagar. Det har inte alls varit så jobbigt som jag hade föreställt mig. Som jag har skrivit förut så känner jag mig fri och har inte ens varit sugen på cola utan mer känt att det varit en vana och det känns mest konstigt att inte dricka cola till tacos tex, men jag överlever. Jag har äntligen sprängt –15-kilo-nånting-gränsen och har nu gått ner totalt –16,1kg. Det är lika mycket som ett 4 månader gammalt lamm. Nu kör jag alltså ingen alkohol och inget socker fram till slutet på april. Vilka är med mig?

För er som vill läsa om tidigare invägningar kan ni gör det här:
– Första veckan
– Andra veckan
– Tredje veckan
– Fjärde veckan
– Femte veckan
– Sjätte veckan
– Sjunde veckan
– Åttonde veckan 
– Nionde veckan
– Tionde veckan
– Elfte veckan
– Tolfte veckan
– Trettonde veckan
– Fjortonde veckan
– Femtonde veckan
– Sextonde veckan
– Sjuttonde veckan
– Artonde veckan
– Nittonde veckan
– Tjugonde veckan
– Tjugoförsta veckan
– Tjugoandra veckan

jessica_lagergren_viktvaktarna

  1. enligt egen erfarenhet låter som om du måste öka din förbränning, promenader ger inte tillräckligt med förbränning,
    konditionsträning i kombination med styrketräning och promenader. Varierad träning så att kroppen får sitt på alla områden, ett par spinning pass eller Indoor Walking i veckan, promenader och styrkepass.
    Vet själv att det tar stopp och att viktminskningen går snabbt de första 10-15 kg, men sen efter det är då den verkliga utmaningen börjar. Lycka till!

  2. Jennie skriver:

    Heja dig! Att skippa sockret är det bästa människan kan göra anser jag, då socker faktiskt bara är tom energi och inte är bra för oss i stora mängder. Tänk på att kolhydrater också är socker; och att det döljer sig i nästan allt vi äter. Måtta med allt. Jag ber dig absolut inte att sluta med kolhydraterna – men kanske se över hur stor mängden blir. 50 gram kolhydrater/100 gram för pasta, potatis, ris, mackor, flingor, blir alltså 50 gram glukos (socker) i kroppen. Jag inspireras av dig och tycker du är grym. Keep on going!! ♥

  3. Hanna skriver:

    Heja! Har själv gått ner 30 kg m vv innan graviditeten och ska nu försöka gå ner mina graviditetskilon. Visst är det irriterande när en fastnar lite (för så känns det även om alla minus är bra minus). Ett tips förutom att intensifiera träningen kan vara att pröva en annan kosthållning en period, tex mättande dag. För mig har det funkat iaf att köra så en vecka för att få fart på viktminskningen igen.

    Nu kör vi så det ryker.

  4. Emma skriver:

    Kolla på sockerfilmen på svtplay för lite motivation att lättare välja bort socker 🙂

  5. Malin skriver:

    Åh jag väntar mitt första barn med BF om 29 dagar nu och har hittills gått upp 18 kg! Jag är såå taggad att komma i form efter graviditeten igen och satsar på baddräktsform i Juli redan.. Hur fasiken det nu ska gå till Ingen aning hur man ska få tid att träna med bebis annat än lång promenader, är det träning framför tv:n hemma ala 80:tal som gäller kanske? Duktig du är

    1. finns en del gym som har träning ihop med bäbis, man använder sin bäbis som vikt bla i vissa övningar. kolla upp det där du bor.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..