Sunrise yoga

Imorse träffades jag, Angelica och Frida på min baksida vid 06:00 för lite morgonyoga. Jag hade laddat upp genom att tända massor av ljus, även om det inte var mörkt ute då så sätter det stämningen tycker jag. Vi genomförde pass 1 av Adrianes ”30 days of yoga” som finns på youtube. Det var väldigt skönt att sträcka ut varenda muskel i kroppen efter de senaste dagarnas träningspass. Jag och Angelica har en plan att varva jogg med backintervaller och yoga varje vecka. Den här veckan har jag fått in 3 träningspass totalt, men ska ut på en springtur till innan veckan är slut.

yoga_2
yoga_5
Nu har det gått så pass långt att jag kan uppdatera er om hur det känns efter att ha bytt ut min frukost. Jag har alltså efter tips från coachen Isabelle gått från att äta 120 gram lättkvarg vanilj med färska jordgubbar eller banan till att äta havregrynsgröt och ett kokt ägg. Det är SÅ stort skillnad ska jag tala om för er. Jag älskar verkligen inte havregrynsgröt, men med mycket vatten och mängder av kanel så går det ner, och det är helt klart en vanesak. Anledningen till att jag skulle byta? Isabelle skrev till mig att det inte är så toppen att börja dagen med sötningsmedel och söt frukt. Det sätter lätt tonen för resten av dagen och kan öka sötsuget. Jag har istället börjat äta min ljuvliga kvarg på kvällskvisten när jag känner mig sugen på något. Skillnaden jag märker är att jag känner mig mättare på ett annat sätt och att jag är mätt längre. Jag har även fått tips på mellanmål som jag inte har hunnit testa än, men när jag har gjort det ska jag uppdatera er om det också.
yoga_3
Jag brände hela min veckobonus (tror jag, jag räknade inte efter) i tisdags under vår tjejkväll. Så helgen får gå i hälsans tecken utan godis och sånt. Det ska bli spännande att kliva upp på vågen på måndag! Och visar den inte minus då så gör den garanterat det måndagen efter, det är jag helt säker på. Dippen jag hade är snart ett minne blott och jag känner mig faktiskt pepp igen.
yoga_4
Signe satt på taket och spanade på rumporna i vädret under yogapasset.
yoga_1
Det är klyschigt nog så mycket roligare att träna tillsammans. 

  1. M skriver:

    Hej Jessica! Grym du är som kör på mot dina mål! ett tips till din gröt (som gjort att jag kan äta havregrynsgröt utan att det växer i munnen ). Koka upp havregrynen i lite vatten och lite mjölk, lägg i en halv banan under tiden det kokar upp så blir det betydligt godare

  2. Jag har också börjat med havregrynsgröt igen. Skivar äpple över istället för sylt. Har du något mer på gröten än kanel?

  3. ÄLSKAR havregrynsgröt- tyckte det var dyrt i sp så jag valde bort det men insåg att jag klarar mitt sötsug SÅ mycket bättre om jag skippar yoghurt/kvarg på morgonen! Men jag undrar bara vad du menar med ”mycket vatten”- att dricka till då va? Kan tipsa om minimjölk- 1dl 1sp men så mkt godare

    1. Jag kokar den med mkt vatten, haha. 😀 Men bra tips med minimjölk! 🙂 Kram J

  4. Vad jag är glad att du inte ger upp! Du är så grym!! Värt att kämpa vidare när du kommit så långt! Du ska bara veta hur avis jag är på dig nu! Är gravid i vecka 30 och vill träna och äta bra mat, men motivationen är inte där nu, så länge jag är gravid. Men sen hakar jag på dig! Fortsätt kämpa! Kram

  5. L skriver:

    Äter havregrynsgröt och ägg varje dag och har gjort länge. Bästa frukosten. Brukar ha blåbär i gröten, jättegott!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..