Veckans invägning

Jag har för ovanlighetens skull (inte) hamnat i en rejäl svacka när det kommer till kosten. Förra helgen hade jag en riktig ”njutarhelg” och sen har jag tydligen fortsatt i samma härliga anda. Jag kände när jag sprang Vårruset förra veckan att jag vill bli mitt nyttigaste jag igen och inte hålla på och äta godis i onödan. Jag skippade veckans invägning förra veckan och valde att inte hoppa upp på vågen idag. Jag vet ju om att jag slarvat rejält och att vågen kommer att visa plus och då känner jag faktiskt att det inte är någon idé just nu.

Det är väldigt längesen som jag skrev in precis allt jag åt i min Viktväktar-app men nu tänker jag faktiskt att jag ska göra det igen. Jag har egentligen koll på vad jag ska äta och inte äta men det kan vara skönt att ha en period nu framåt där jag hamnar i rätt banor igen och unnar mig, men bara ibland. Hur går det för er andra som kämpar med vikten? Är det bara jag eller är det lite svårare att hitta fokus nu när sommaren verkar ha kommit? För mig är det iaf så.

Fler invägningar:

Invägningar under 2016
Vecka 2
Vecka 3
Vecka 4
Vecka 5
Vecka 6
Vecka 7
Vecka 8
Vecka 9
Vecka 10
Vecka 11
Vecka 12
Vecka 13
Vecka 14
Vecka 15
Vecka 16
Vecka 17

vv_18
Hur hittar ni er motivation? Att springa ett lopp gav ju mig en kick men sen fanns liksom godiset där hemma. Jag är nog gravt sockerberoende. Jag skulle vilja åka på en veckas avgiftning. Finns det något sånt ställe?

  1. Det är ju supersvårt att tänka på vikten när det bara är grillkvällar, glass och rosé överallt. Jag försöker men har så dålig karaktär när det kommer till socker. Godis och fikabröd är mina stora laster.

  2. För mig går verkligen kost och träning hand i hand – är jag inne i en bra träningsperiod blir kosten automatiskt bättre och tvärtom. Har tränar du nu? Jag är inne på andra veckan av ett träningsprogram/app som heter Sweat with Kayla. Kostar litegrann men är supermotiverande att checka av sina träningspass och få stöd i appen. Funkar också som hemmaträning. Googla henne!

  3. Jag har svårt att hitta fokus helt.. vet inte vad jag ska göra och vilken bana jag ska välja… gahh…’ men tycker du Har ett bra tänk gällande vågen i alla fall.

  4. Tina skriver:

    Halloj! Gick ner från 90 kilo till 63 (som lägst 58 kilo). 168 lång. Detta under 10 månader. Mitt mantra: vill du förtjäna kalorierna- bränn dem. Annars blir det inget! Detta oavsett årstid. Joggade järnet innan/efter förra midsommar förra året tex och JA maten och vinet smakade så mycket godare eftersom jag förtjänat det. 🙂 Lycka till! //Lätt och lycklig

  5. Prova kromtabletter, det ska vara jättebra mot sötsuget.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..