Veckans invägning

Nej ni. Det här med vikten känns verkligen menlöst just nu. Jag tror helt enkelt att det måste vara något fel på mig eller min kropp. Är det meningen att man ska behöva kämpa sig genom livet med vikten? Jag är så trött på att vara en person som alltid försöker gå ner i vikt. Ständigt detta räknande och kämpande. Jag är så förbannat trött på det.

Den här veckan har jag slarvat massor med kosten. Det känns lite som att jag har gett upp. Förra tisdagen var jag jättepepp men nånstans där på vägen mot helgen orkade jag helt enkelt inte bry mig. Vågen visade +2,1kg idag. Det är ju helt orimligt mycket plus. Jag borde känna mig motiverad att sköta kosten nu, och göra en förändring, men icke. Jag vill bara äta.

joelle
Vad gör ni andra när ni känner er omotiverade? Vad får er peppade? Nu behöver jag alla tips jag kan få. Det här är inte roligt längre. Hade jag känt att jag mådde bra i mig själv och min kropp hade jag inte strävat efter en viktminskning men jag mår ju inte bra. Jag trivs inte.

  1. Millan skriver:

    Känner igen mig .. Är med i luciaformem nu som är kost och träningsschema i 12veckor. Var jätte peppad att satsa gärnet och få till träningspassen varje vecka osv. Men så blev man rejält förkyld och har supersvårt att hitta motivationen. Ena dagen är jag superpepp att imorgon ska jag träna sådär och dagen efter osv. Men så blir det imorgon och jag är bara trött vill hänga med barnen så mkt jag kan efter jobbet och sen soffan .
    Trivs inte heller som jag är nu i kroppen, varför är det då så svårt att få till förändringen:/ känns som att dygnets timmar inte räcker till på långa vägar ..

  2. Marie skriver:

    Kolla upp mammafitness med Olga Rönnberg! Grymt upplägg och långsiktigt tänk både gällande kost och träning och ingen diet.

  3. Fia skriver:

    Fy fasen vad jag känner igen mig. Precis i allt du skriver. Ska läsa igenom alla kommentarer som du har fått. Kanske man får ngt bra pepp. Älskar din ärliga blogg. Du är dessutom så vacker. Kram

  4. Lättare att lägga till saker i livet än att ta bort. Ät som du brukar. Lägg till lite mer sallad på tallriken. Lägg till ett extra träningspass, cykla till jobbet, gå ut på powerwalks efter maten varje kväll eller när barnen sover 30 min varje!

  5. Tessan skriver:

    Vi är ju alla olika, men mitt råd är att skita i vågen för över huvudtaget. Skit i vikten & gå istället på hur du mår i kroppen. Nu har jag slängt ut min våg för den gav mig hjärnspöken, men sist jag vägde mig så visade mitt BMI att jag låg på övervikt men jag säger bara bullshit! Jag kan lyfta mig själv i en pull up & springa 2 mil! Det där jäkla BMI säger ju ingenting..
    Mitt ätmönster hör jättemycket ihop med min träning. Tränar jag regelbunden flyter kosten på liksom & jag föredrar automatiskt näringsrik mat. Men det är ju jag 😉 Däremot vill jag verkligen slå ett slag för träning, särskilt löpning har jag fastnat för. Det är det bästa som hänt mig, (efter mina barn, hehe)

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..