Är mina mål orealistiska tycker du?

Det finns en blogg som jag helst undviker att besöka. Den handlar om andra bloggare och jag mår mest dåligt av att läsa taskiga saker om andra. Det är inte alltid elakt men jag försöker helt enkelt fylla mitt liv med positiva saker. Det är så mycket negativitet i livet ändå som jag inte kan styra över.

Jag har ju satt upp mål för 2018. Enligt mig är målen inom rimliga gränser. Det är såklart utmaningar, men vad är det annars för mening med att sätta mål för sig själv om det inte är just utmaningar? Några har kommenterat negativt i den här bloggen att mina mål är skrattretande. Och att det var ”roligt” att jag hade sprungit en kilometer och sen skriver om det. Tycker ni att mina mål är orealistiska? Du hittar dom här.

jess2
Som sagt. Den enda som behöver tro på mig själv och mina mål är ju jag. Eller?
jess
Idag hänger jag med Annika Norman och sen är SVT på besök och filmar.
tvillingar_2
Vi har spelat in nästa veckas avsnitt av Tvillingpodden och Annika Norman gästar. Istället för att vi frågar henne saker hade hon en idé om att hon skulle intervjua oss. Avsnittet kommer ut på måndag.

  1. Jag tror inte du har orealistiska mål och jag tror fullt ut på dig. Jag skulle oxå skriva om jag hade sprungit en kilometer. Bra jobbat!

  2. Älskar dina mål och din tro på dig själv. Du är så oerhört inspirerande och jag tror på dig! Självklart är det fullt rimliga mål. Go and get them!

  3. Nej tycker inte de är orealistiska. Och om det skulle visa sig att du inte når alla, so what? Då har du ju försökt, kommit igång, utmanat dig och det i sig är ju en vinst. Nej lyssna inte på det. Heja dig.

  4. Dina mål är inte orealistiska! Vi har ju alla olika mål och delmål och bara oss själva att utgå från. Tycker du är grym som sprang 1 km. Jag själv har som mål att kunna springa 100 meter..javisst, lätt som en plätt för vissa men för mig en ocean av rehabträning som behövs. Hejja dig!

  5. Förstår inte hur folk orkar lägga ner tid på negativa tankar om andra.
    Klart att du kommer klara det!! Det är dina mål, om det är någon som vet vad du klarar så är det såklart du!

    Ta inte åt dig, kör hårt och visa dom jävlarna 😛 <3

  6. Nej, jag tycker inte alls de är orealistiska. Men måste medge att jag tänkte att du kommer att få det tufft med träningen inför halvmaran när du sprang 1 km och skulle hoppa på ett program för de som är vana att springa 40 min. Men det är ju absolut inte omöjligt, bara lite slitigare. 🙂
    Kebnekajse tror jag du kommer skippa när det väl kommer till kritan. Men jag hoppas inte för jag tror det är helt fantastiskt! Jag vill själv göra samma sak, men har skjutit upp det i flera år.

    Heja dig!

  7. Nej, kör på. Jag tycker dina mål för dig till en grym influencer. Jag blir iallafall inspirerad. Det kommer kittla ännu mer i träningstaggen när du klarar dina mål. Själv satsar jag på att komma igång med rutinen att träna och sen springa 5 km i maj. Men jag har också ett litet samvete att ta det lite lugnare just nu tack vare den lilla människan i vagnen intill mig. Det är ännu bara 4 månader sen min förra förlossning, jag kan träna men att sikta på långa lopp och att bestiga berg får nog vänta nått år. Jag säger heja dig och håller tummarna att du får uppnå alla dina mål iår. Tack för inspirationen

  8. Inte orealistiskt, men kämpigt, speciellt för kroppen när du inte har en regelbunden vana av att springa. Du kommer säkert klara av att springa/gå 21 km, men du kommer nog att få ont i kroppen efteråt, mer än bara träningsvärk etc. Har man otur kan den smärtan sitta i länge. Överträning och överansträngning är två inte så roliga saker man kan lida av länge, länge. Muskler och senor och så vidare. För dig, just nu, vore en mil det bästa att sikta in sig på i april, men du har ju satt ett mål och vill klara det så jag hoppas du får bocka av det målet. Vilken bedrift det vore!

    Men hälsan först. Din kropp är inte van att springa regelbundet. Ta det bara riktigt lugnt på loppet och stretcha mycket och ofta, yoga, simning, tex. Stort lycka till!

    1. Håller med. Varför siktar du inte på en mil istället!? Det kommer du fixa o få med dig en go känsla av att ha klarat. Rätt deppigt bryta ett halvmaraton och 21 km är långt. Det är som att du skulle springa det du sprang häromdagen typ nio gånger till. Det behövs längre träning än två månader att gå från noll t halvmaran.

  9. Lyssna inte på andra! Klart du ska ha mål och som du säger, man ska ju utmana sig själv. Om du sen väljer att avbryta loppet mitt i, vad spelar det för roll? Huvudsaken är att du har försökt och gjort det bästa av din förmåga!
    Vi fick snöstorm mitt uppe på Kebnekaise och jag var LIVRÄDD hela vägen upp och ner. Att avbryta var inte ett misslyckande utan det var just det jag behövde göra. Idiotisk blogg som skriver negativt om andra sådär – borde stängas ner.

    Du är bäst! Kör på!

  10. Siden du spurte…ja…dine mål er urealistiske.Å gjennomføre en halvmaraton på ett eller annet vis klarer nok de fleste…men å LØPE en halvmaraton krever mye mer enn det nivået du er på nå. Du burde nok startet med å løpe en mil og forberede tiden din der.

  11. mål är såklart individulla och jag hoppas att du klarar det! 21km springa/gå tror jag de flesta klarar med lite träning innan men var försiktig med överträning/överansträngning! Jag har sprungit både halvmarathon och marathon för ett par år sedan. Sen dess har jag lagt på mig några kg och det är MYCKET slitigare nu att springa trots att jag är stark, främst för knän och fötter för de tar så mycket mer än kroppsvikten när man springer. risk för bestående men är mycket högre om kroppen inte är van, och knän kan ta mycket stryk. Trots att man har flåset för att springa i 21km betyder det inte att man bör, om man som jag kanske har några extra kg så är det mycket stryk för knän och fotleder. Skulle absolut rekommendera att gå till en sportklinik och få råd och speciellt få RÄTT skor utprovade för dina behov och ditt löpsteg. Ett par fel/dåliga skor kan förstöra ett helt lopp, eller ett helt liv att springa. Nu springer jag hellre kortare distanser men snabbare!

  12. Strunt i hur andra tänker och tycker om dig och dina mål. Något jag lärde mig efter att jag blev mamma var framför allt att inte lägga tid och energi på sånt som bara sög energi av mig, och att vara stolt över allt jag gjorde. Jag försöker se allt positivt. Ger jag mig in i något men inte slutför de så försöker jag glädja mig åt att jag åtminstone påbörjade de även om de inte blev som de var tänkt. Där är de annars lätt att trycka ner sig själv för att man inte slutförde ett påbörjat projekt. När de gäller mål som i ditt fall sätter man upp de som känns okej för en själv oavsett vad andra tycker, du ska tro på dig själv vilket jag antar att du gör och skulle du inte klara det så är de väl inte hela världen. Alla går vi inte i mål jämt och ständigt och de är helt okej, De viktigaste tycker jag är att du tror på dig själv oavsett vad andra tycker och tänker. Lägg nu energin på dina mål och att uppnå dom istället för att lägga energin på vad andra tycker om dina mål. Lycka till och tack för en härlig blogg!

  13. Orealistiskt mål eller inte är väl inte det viktiga. Jag tänker att du kanske behöver ha rejäla/ riktigt utmanande mål för att ta det på allvar. Och det är ju ändå det som är det viktiga nämligen att utmaningen ska få dig att känna inspiration och pepp.
    Sen tror jag ju att det rent realistiskt inte är så bra för din kropp med en halvmara utan att ha längre tid på dig än du nu har. Som sagt, leder osv tar stryk vid löpning som är väldigt belastande. Men som sporre ich målsättning är det ju din ensak vad du sätter upp! Kör hårt!

  14. Hej, Jag har ställt en fråga flera gånger, du skrev att ett av dina mål är att bli gravid. Men i en podd för ett tag sen så lät det som om Ibbe inte ville detta, Är det så? hur kommer det sig i såfall? Kram

    1. Hejsan! En av mina drömmar i år är att bli gravid. 🙂 Ibbe är inte 100% säker att han vill ha ett till barn precis just nu. Vi får ta det när båda känner sig redo helt enkelt. 🙂 Kram J

  15. Trycker inte dina mål är orealistiska. Vi vet ju inte vad du har för mål på halvmaran, du kanske inte har som mål att springa/jogga hela sträckan och har du det klarar du det säkert ☺. Själv har jag som mål att ta mig runt halvmaran och det kan ju innebära att gå raskt vissa sträckor. Men som ngn skrev så är ju bra skor jätte-viktigt och en bra investering. Jag misnattsloppet med dåliga skor ( dålig dämpning) och hade ont i knäna flera månader efteråt. Sprang samma lopp året därpå med bra löparskor och då fick jag bara ”vanlig” träningsvärk. Kebnekaise låter jätte-spännande! Stort lycka till med träningen!

  16. Inte orealistiskt men väldigt slitsamt för din kropp. Jag minns inte hur många ggr sin vikt som knäna belastas med när man springer. Och du som är lite överviktig ska nog gå ned några kilon till innan du ger dig på så långa distanser. Kroppen behöver enormt mkt förberedelse och ”mil i kroppen” för en sådan satsning. Ledsen Jessica men jag tror du tagit dig vatten över huvudet.

    1. Men va? Jessica överviktig?? Tycker att hon ser så stark och fräsch ut!
      Så tråkigt med en sån här kommentar när Jessica precis har skrivit att hon försöker undvika negativitet.
      Man kan allt, bara man går in för det 100%. Kram ❤️

  17. Bara du tror på dig själv, vilket du verkligen gör, kommer du greja det! Jag började en viktminskningresa i i januari förra året. Hade som mål
    att gå ner 25 kg o springa milen på under 1h på min födelsedag 1 oktober samma år. OM jag fick höra mkt negativt! Jisses! Folk hade såå mycket åsikter istället för att komma med kreativa, positiva tankar o pepp. Hur som helst slutade jah inte tro på att jag fasen skulle klara det. Det var inte lätt alla dagar, mycket blid, svett o tårar. Men när jag kl 10 på morgonen 1 oktober förra året steg in i hallen efter att ha avslutat min första mil på 57 min 43 SEK var jag så jäkla stolt! Jag grejade det! Vågen stannade på -22 men det var inte hela världen. Jag visade både mig själv o alla som inte trodde jag skulle klara det att det gick! Med ett pannben av stål går det!jag tror på dig! Kämpa o heja!
    PS. Jag sprang också ”bara” 1 km första gångerna….

    1. WOW! Vilken jäkla inspiration du är! Tack snälla för pepp! <3 Så himla bra gjort. Massa massa kramar!

  18. Jag hade nog satsat på en mil istället för en halvmara, Att löpa så långt är väldigt påfrestande för en tränad kropp med löparvana och eftersom du inte har någon större löparvana så känns det som att du kommer utsätta framför allt dina knän och leder för orimligt stor påfrestning. Men tron kan ju flytta berg sägs det ju, men glöm inte att känna efter och inte bara köra med pannbenet. Det kommer ingen tacka dig för efteråt.

  19. Gu va eleka människor kan va, en kilometer är kanske lite för någon men för en annan är de mycket. Många bäckar små, eller hur säger man. Jag kan inte springa till spårvagnen o den e bara 100meter bort. Du är fantastisk som du är låt inte massa negativitet ta bort din kännla av att du gjorde något fantastiskt. Jag tycker att man ska våga försöka, ibland lyckas man ibland inte, men man gör sitt bästa, de e allt man kan.

  20. Oj vad många har en åsikt om en halvmara! Jag är bara en ”vanlig motionär” och har sprungit tre halvmaror. Har bara en gång gjort en ordentlig satsning med strikt löpschema osv. Visst fick jag bäst tid det året, men tog mig runt de andra två gångerna också utan problem. Min upplevelse är att bara man inte springer som en dåre första milen utan tar de lite försiktigt och känner efter i början så går det galant! Inte känner jag att jag slitit ut min kropp trots att jag vägde något kilo för mycket eller var lite otränad innan. Men känslan när man springer i mål har varit lika bra alla tre gångerna! Lycka till!

  21. Äh såklart du ska ha höga ambitioner. Kör bra! Din kropp är fantastisk. Tråkigt med så många negativa kommentarer? Det västa som kan hända är väl att du inte springer exakt 2,1mil men om du nu springer 1,5mil så är det ju 1,5mil längre ön du sprungit innan. Du lär ju inte bli ledsen av det liksom. Heja dig!

Lämna ett svar till Ida Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..