Tips för dig som ska springa långt

Idag är det uppladdning för morgondagens halvmaraton som gäller! Angelica frågade precis om jag är nervös, det är jag inte. Jag hade kanske varit nervös om jag verkligen hade tränat inför det här loppet och hoppades på någon form av tid, men mitt mål är att komma runt – innan de drar snöret. Maxtiden är tre timmar för att springa/gå 2,1 mil. Mitt mål är att hålla ett jämt jogg/spring-tempo så länge jag orkar.

Jag har fått massor av tips av min kompis som också ska springa. Hon har sprungit HELA maraton två gånger. Jag är djupt imponerad av henne! Här är några tips som jag har fått:

1. Ladda upp med vätska idag – men inte för mycket imorgon
2. Drick vätskeersättning ikväll och imorgon bitti
3. Ladda upp med kolhydratsrik frukost imorgon
4. Smörj in fötterna med vaselin och tejpa där du brukar få skav
5. Ta Imodium Plus så du slipper bli bajsnödig

Min outfit som jag kommer springa i imorgon kommer från Röhnisch. Så fint med svart och ljusrosa!
Jag är pepp inför imorgon!

Vilka av er springer imorgon? Vore kul att mötas upp och säga hej och peppa varandra inför loppet!

 

  1. Louice skriver:

    Jag skulle ha sprungit imorgon men min springkompis ligger sjuk, så vi fick avboka. Tråkigt, men blir fler gånger.
    Lycka till imorgon! Du kommer att klara det galant!

  2. Jag ska springa duoklass med en kompis, kanske ser dig i vimlet.
    Jag kommer köra första sträckan som är 12km.

  3. Tack för tipsen!
    Du är grym det här fixar du!!!

  4. Måla tånaglarna för att slippa blånaglar lycka till!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..