Frisk och veckans planering av mat och träning!

Här ser ni en någorlunda frisk person, äntligen! Jag säger det igen: ÄNTLIGEN!
Fyraveckorsspurten kör jag igång igen på lördag, eftersom jag ska till Göteborg på torsdag-fredag och gå på Bokmässan. Svårt att spurta där – ja, det är väl egentligen svårast på hela året för mig.
Idag ska jag jobba kväll och så här ser min tänkta veckoplanering ut:

Frukost är numera samma varje dag och funkar superbra för mig – fiberhavregrynsgröt med mellanmjölk, kanel, hallon och blåbär. Inga funderingar kring mängd eller så, utan det är lätt och gott och mättande. Världens bästa tips!

Tisdag
Lunch: En chorizo med råraka, edamamebönor och broccoli
Mellanmål: Ett äpple, ett knäckebröd med smör och en morot
Middag: Köttfärsbiffar med rotsaksröra och sallad
Träning på eftermiddagen, efter bibblojobb. Promenad en timme när det hinns, troligtvis på kvällen.

Onsdag
Lunch: Omelett med riven mager ost, skinka och en stor sallad till samt ett knäckebröd
Mellanmål: Samma
Middag: Fransk kycklinggryta med fullkornsris
En timmes promenad på antingen morgonen eller kvällen.

Torsdag-fredag
Bokmässan i Göteborg, då får det bli lite hipp som happ pga omöjligt att planera! Men mycket motion får jag i alla fall när jag springer mellan montrarna.

Sen på lördag kör jag igång fyraveckorsspurten igen, så det återkommer jag om. Träning blir det då åtminstone.

Detta känns bra!

  1. Anna skriver:

    Du kanske kan ha en stegräknare (finns appar) på när du är på mässan, alltid kul att se hur mycket man går, en shoppingdag i Göteborg blev 12000 steg :D

  2. agneta skriver:

    Skönt att du mår bättre! Menyn ser bra ut. Ha det bra på västkusten . Kram

Comments are closed.

LOADING..