Fyraveckorsspurten RESTART är igång: Dag 1, vecka 1

Idag var jag och tränade på itrim och kände hur mycket jag har saknat det. Det var helt underbart! Jag tog i för kung och fosterland och shejkade loss på de ”plattor” som är till för att typ jogga och så. Det var lite folk så jag vågade ta ut svängarna lite, haha.

Promenaden blev i Midsommarkransen/Aspudden där vi var och kollade på en lokal. Vi avslutade med en fika på underbara Aspuddens bokhandel, där jag och Jens också fyndade lite böcker (som om vi inte hade nog redan innan….!). Det är jättemysiga områden att promenera i, särskilt en såhär fin höstdag. Älskar sådana här stickade spontana saker ute på stan, den här bänken hittade vi just i Aspudden:

Jag har skött maten bra hela dagen och känner nu att jag är igång igen. Tio kilo till jul är mitt nästa delmål. Jag får betrakta den stillastående perioden som en övning i att stå still i vikten. En påminnelse om vad som gäller under fyraveckorsspurten (som jag nu startar om efter förkylningar, bokmässor och allmänt kaos).

På matfronten:

* Inga nötter.
* Inget mjukt bröd, förutom tortilla någon gång i veckan då jag äter wraps.
* Ingen pasta
* Frukt till mellis men inte i mängder.
* Banan endast någon gång i veckan och då endast i bananpannkaka.
* Måltider enligt följande: Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, litet kvällsmål.
* Fiberhavregrynsgröt till frukost, med mjölk och bär och kanel.
* Knäckebröd endast till mellanmål och då max två stycken.
* Mycket sallad i olika varianter, till varje måltid!

På träningsfronten:

* Minst en timmes rask promenad per dag, men helst en och en halv.
* Stegräknare på varje dag – de där stegen till och från tunnelbanan, fram och tillbaka på jobbet osv. De räknas också!
* Träning på itrim fyra gånger i veckan, istället för tre. Detta är trots allt en SPURT!

På bloggfronten:

* Jag berättar här varje dag om hur det går och är alltid helt ärlig!
* Du som har en blogg och vill vara med länkar hit så samlar jag ihop alla länkar i slutet av varje vecka så att vi kan följa varandras kämpande (om någon är på, annars blir det la bara jag, haha).
* Du som inte har en blogg får gärna löpande berätta här i kommentarsfältet om hur det går eller använda hashtaggen #fyraveckorsspurten i sociala medier.

Vem är på nu då?

  1. Naturligtvis är jag på. Skrev ett eget sådant inlägg innan jag läste din, och ju fler vi är, ju lättare blir det.

  2. Karin skriver:

    Jag har gått ner ca 8 kg sen semestern…nu har jag tagit en ”dålig” helg och känner mig kass…har 5 kg kvar som jag vill gå ner så får skämmas lite och sen ta tag i det igen, jag hoppas verkligen du får igång det hela nu….så jäkla trist men man har ju tyvärr inte råd att fuska någonting…

  3. Lena skriver:

    Att skippa allt vad gluten heter är det bästa! Du är en god bit på väg genom att ta bort pasta och bröd. Bra där! Samt mer träning, du tänker så rätt. Du kommer lätt som en plätt greja -10 kg innan jul! Heja heja! Kram! http://lenailosangeles.blogspot.com/

Comments are closed.

LOADING..