Veckans vägning: YAY!! Minus på vågen!

Enligt traditionen får morgonens kaffekopp illustrera veckans vägning. Idag drack jag mitt svarta kaffe ur denna söta (enligt mig) fågelkopp!

Jag visste att det skulle börja funka igen när jag tog bort fyraveckorsspurten och bara började fokusera från dag till dag igen. Promenera, träna, äta bra, harva med detta dag efter dag. Det är det enda som funkar! Idag vägde jag mig. Förra fredagen vägde jag 95.3 kilo, nu vägde jag 94.4! Alltså -0.9 kilo. Jag tänker fortsätta på samma sätt nu. Det handlar ju också om att inte tänka tre månader fram i tiden utan hela tiden bara en enda vecka, och inom det: en enda dag. Det är vad som gör det möjligt för mig att klara en sådan här grej! Så nu kör jag fullt fokus nästa vecka. Då vill jag gärna väga 93.4! Återstår att se om jag lyckas eller inte.

Jag är så glaad!

  1. Lena skriver:

    Yeay!! Grattis!!! Det går ju som en dans det här! Har funderat lite när du säger att du tränar, HUR tränar du? Delar du upp cardio och styrka så att du får tex 30 min cardio och 30 min styrka vid varje pass?

    Antar att du delar upp muskelgrupperna? Om inte är det ett bra tips att fokusera en dag på endast rumpa och ben, nästa på armar, axlar, rygg tex. Jag tycker det är motiverande och man ser resultat snabbare samt att muskelgrupper får vila.

    Ha en trevlig helg! Kram/Lena http://lenailosangeles.blogspot.com/

    1. Nej så gör jag inte, tack för ditt tips men det är INGET för mig. träning ska bara vara lustfyllt, annars tröttnar jag efter ett tag. precis som med maten. Ingen kan övertala mig att gå och styrketräna eller träna en timme per gång, en halvtimme + stretch räcker mer än väl. :) tack för tips dock men du behöver inte tipsa om detta igen för jag blir lite provocerad också, haha :D

      1. Lena skriver:

        Oj sorry! Visste inte hur ditt upplägg var. Ska inte komma med mer tips ang träning då det är så himla olika och individuellt. Huvudsaken du har hittat en träningsform som funkar för dig och som du trivs med. En del inkl min man hatar att styrketräna medans jag älskar det! Ha ha! Tur vi alla är olika.

        1. Menade inget illa men 60 minuter styrketräning skulle förmodligen ta död på min träningsglädje för flera månader framåt och få mig att vilja frossa i choklad. :P samma med löpning, jag skulle aldrig tvinga mig själv att jogga eftersom jag inte kan tänka mig något värre. Men promenader funkar däremot!

  2. Lina skriver:

    Bra kämpat!

    Skriv gärna mer om din träning om du vill. Är det styrketräning?

    1. nej det är det inte pga orkar inte plåga mig själv. :) har bloggat om det nu i ett nytt inlägg :)

  3. Mia skriver:

    Angående det där med att mäta så skrev du ditt midjemått för ganska länge sedan, om du glömt det så kolla, jag är säker på att du minskat ordentligt, all din träning och promenader har helt enkelt omvandlat fett till muskler.

    1. smart! ska kolla upp detta redan imorgon! återkommer :)

  4. Grattis :-) 0,9 är riktigt bra viktnedgång :-)

    1. TACK Madelena, ja det var kul. Nu ska jag försöka gå ner lika mkt tills på fredag!

  5. Kul med resultat, bra jobbat!

Comments are closed.

LOADING..