Bra dag igår + midjemått + stegräknare

Igår gick bra! Jag var och tränade igår kväll så jag har redan hunnit med två gånger den här veckan. Stegräknaren landade någonstans på 12900 igår (kul att jag har börjat använda den igen) så jag kände att jag inte behövde släpa mig ut på en promenad efter att hela dagen var avklarad. Jag kom dock inte iväg och storhandlade så det ska jag strax göra nu (börjar jobba 12 idag).

Jag hittade också ett inlägg från i maj, då jag sist mätte mitt midjemått. Igår tyckte jag det var dags igen, bara för att se om det hade blivit någon skillnad. Och en liten skillnad var det. I maj var mitt midjemått 118 cm och nu var det 112 cm, alltså 6 cm mindre. Jag ska försöka komma ihåg att mäta midjan någon gång i månaden, för på så sätt kan man se skillnader som kanske kommer av träningen snarare än vågen.

Jag satsar på ännu en bra dag idag, även om jag känner mig ganska trött. Det är redan vägning i övermorgon så nu börjar följetongen bli spännande. Hoppas att jag lyckas gå ner även den här veckan. Jag ska ta en långpromenad ikväll på Kungsholms strand. Promenaderna gör otroligt stor skillnad, upplever jag!

  1. Bra jobbat av dig! Själv har jag efter att ha varit tjock så länge jag kan minnas gått ner 26 kilo med av hjälp av ändrad kost genom LCHF. Det enklaste jag gjort, och på köpet så är min IBS mage så mycket bättre.

  2. C skriver:

    Promenera är ju jättebra, tror också det är bra för viktnedgång. Däremot tror jag man behöver någon form av styrketräning/funktionell träning om man även vill forma om kroppen. Men man kan ju köra med kroppen som vikt, det tror jag räcker långt. Finns massa pilatespass tex på Youtube. Hoppas du fyllt skafferiet nu och kan laga massa goda nyttiga middagar och matlådor :)

      1. C skriver:

        Åh vad bra! Jag kör här hemma med två barn som hoppar på mig mellan vändorna :)

  3. Lina skriver:

    Promenader är jättebra!

    Mitt tips är att varva långpromenader med korta, snabba turer. Dvs. gå i riktigt högt tempo, i trappor, backar, och kanske med ryggsäck eller stavar.

    1. Bra idé men sjukt jobbigt att gå i högt tempo i trappor och backar, haha :P

  4. Hanna skriver:

    HEJA!

    Blev superglad av det här inlägget. Kändes så laddat med positivitet och förväntningar!

    Ibland blir det ju lätt väldigt kravfyllt och ångestladdat med träning och äta bra osv och då blir det fullt med ursäkter och förklaringar och mycket uttryck med underton ”tvinga mig själv”. Blir glad över att du kan säga ”jag känner mig trött, men ikväll SKA jag promenera” och nu SKA jag storhandla, ist för ”Idag är jag trött, jag hoppas jag orkar promenera” och liknande. Beslutsamhet trots känslor!

    Svårt i massa situationer i livet, jag pluggar och just i skrivande stund intas lunchen i sängen, i eftermiddag SKA jag plugga, inga om och men, för om jag tänker att ”åh jag måste försöka plugga” typ 30 ggr så känns det som att jag pluggat i tusen timmar utan att jag fått något gjort för fem öre. Även jag är dock trött….Kallar det normaltillstådet :).

    Så himla bra jobbat av dig!!!!

  5. Mia skriver:

    Hej
    Om du har en iPhone så kan du ladda ner en app som heter Breeze, den mäter alla dina steg och peppar dig lagom mycket, drar inte speciellt mycket batteri heller.
    Tips på bra mellanmål, blanda Keso med ägg och lite fiberhusk( finns på glutenfria avd.) Krydda med nymald kardemumma, låt stå och svälla 5 minuter. Stek dom några minuter på varje sida, ät med bär. Supergott och mättande

Comments are closed.

LOADING..