Min mat- och träningsplan den här veckan

Jag vet att vissa menar att det inte är bra att planera sin kost för mycket. Och på sikt så är mitt mål absolut att hamna där. Att liksom få kosten att flyta på på ett sunt och trevligt sätt. Än så länge är jag inte där. Om jag inte planerar så blir det ett kaos av pasta och mackor och extrem hunger. Just nu kör jag ju ett projekt i ytterligare fyra veckor med en dietist och amelia (mer info kommer så småningom), så jag får recept varje vecka. Kul att prova nytt men också otroligt svårt för mig! Så här ser åtminstone planen ut för den här veckan. Tänker att det kanske kan inspirera någon annan att tänka på samma sätt.

Frukost är alltid: Fiberhavregrynsgröt med mjölk, bär, kanel och en nypa pumpakärnor.
Mellanmål på för- och eftermiddag är alltid: Två riskakor med tunt lager light-philadelphia och gurka och skinka alternativt banan och ett glas mjölk.  Oftast det förstnämnda.

TISDAG
Lunch: Pyttipanna på sötpotatis, bl.a och med sallad till
Middag – En särskild brysselkålsallad med massa bra saker i
Träning: En timmes rask promenad på eftermiddagen. Om det regnar får jag pallra mig till gymmet och gå på löpband.

ONSDAG
Lunch – Vi blir bjudna på lunch av jobbet den dagen, men det brukar vara bra mat
Middag – Aubergine i ugn med bl.a mozzarella
Träning: Pass hos min PT på SATS

TORSDAG
Lunch – Rödbetssoppa alternativt bönpasta med hemmagjord pesto
Middag: Kikärtssallad med hemmagjord pesto
Träning: Träning med min PT

FREDAG
Lunch – vi har en planeringsdag med jobbet så vi får lunch där, målet är då att äta lagom mängd
Middag – Brysselkålsallad med massa nyttigheter
Träning: En timmes rask promenad på kvällen

LÖRDAG
Lunch – rödbetssoppa
Middag – bakad sötpotatis med god fyllning
Träning – en timmes promenad på dagen (minst)

SÖNDAG
Lunch – Majsfrittata med sallad
Middag – Kikärtssallad med hemmagjord pesto
Träning – en timmes promenad

Denna vecka ska jag inte promenera någon av de dagar jag har PT eftersom veckans hela fokus för mig blir att få ihop planeringen med mat och faktiskt klara det prickfritt. Ev kan jag om några veckor lägga in extra utmaningar såsom att promenera även vissa av PT-dagarna men jag vill inte riskera att köra för hårt och tröttna nu. Gruppträningspass kanske jag går på ett, om jag har orken, men det blir lite krångligt med det brutna fingret så vi får se. Annars blir planen ovan helt toppen! På söndag kväll berättar jag hur det har gått.

LOADING..