Nyttigt fredagsmys i all enkelhet

Igår på kvällen skulle jag och Jens kolla på film (Awakening på Netflix, den var stark – men sorglig!) och jag blev så sugen på något snacks. Det sitter ju nästan i ryggraden, det där med att koppla ihop mys och onyttigheter. Något jag ju aktivt försökt få bort senaste året. Men då skar jag hursomhelst upp små bitar av en halv galiamelon, tog lite kanel på (eeh, lite för mycket, det blev liksom starkt av kanel, haha) och en nypa pumpakärnor. Det blev helt okej, men nästa gång kör jag en klick rysk eller turkisk yoghurt till för krämighet.

Idag har jag handlat massa nyttiga råvaror inför kommande vecka. Jag har också ätit en smarrigt somrig sallad till middag, som jag tänkte dela med mig av kommande dagarna någon gång. Nu: lördagskväll och mer film – utan ätbart till denna gång.

Vad brukar ni äta till fredags-/lördagsmys när ni inte vill vara onyttiga? Grönsaksstavar med dip är ju en klassiker, men what else?

  1. Lena skriver:

    Lite laktosfri osockrad kvarg med glutenfri granola, lite bär eller stek äppelbitar i cocos och pudra över lite kanel och sen ev en klick kvarg el yoghurt på men gott som det är.

  2. Jag tänker helhet. Om jag tror jag vill ha mys så låter jag bli halva middagen, vill jag ha mycket mys så får det bli middagen, även om det är skräp…. Det går inte att resonera med kalorierna :) Samma sak om jag vill ta nån fika det bjuds på – OK, vill jag hade tar jag, men då kan jag inte äta särskilt mycket till lunch. Plus&minus.

  3. Sanna skriver:

    Bananpannkaka . Ett ägg en banan . Mosa . Stek . Ät som det är eller lägg på en klick ekologiskt jordnötssmör . Eller lite kvarg på med bär eller rivet äpple och kanel .

  4. Maria skriver:

    Hemgjord hummus med grönsaker morot är bäst!

  5. Marina skriver:

    Håller med om sojabönor, edamame heter dom, gudomligt goda!

Comments are closed.

LOADING..