Minus på våg och måttband, YAAAAAY!

Två veckor har gått sen sist och därför är det dags för vägning och mätning med positiva resultat! Dock ska jag ta min vikt och mått med en nypa salt och mer se det som en indikation på huruvida jag är på rätt spår eller inte. Blir så knäpp om jag fokar för mycket på det!

Vikt: 95.5 kilo, dvs minus 1.1 kg sen förra fredagen (då jag vägde 96.6 kilo)! HURRA! Och även för två fredagar sen, jag hade nämligen inte gått ner något förra veckan. Men senaste veckan har jag alltså fått minus 1.1, inte konstigt med tanke på hur bra jag skött maten. Och detta trots ingen träning eftersom jag varit sjuk! Jag har säkert förlorat lite vätska också pga sjukdom osv men vätskebalansen varierar ju alltid i kroppen.

Startvikten var 101.9 kilo till mina 161.6 cm
Målvikten är ca 70 kilo

MÅTT

Jag vet inte om jag mäter på exakt samma ställe varje gång så ta det med en nypa salt, men på ett ungefär!

Överarm: 38 cm (oförändrat jämfört med för två veckor sen) – startmåtten när jag började styrketräna i april var 41 cm.
Lår: 63 cm, alltså minus 1 cm jämfört med två veckor sen – startmåtten i april har jag inte registrerat, vet inte varför! Men för någon månad sen var måttet 66 cm.
Rumpa: 113 cm, för två veckor sen var det 114.5 så minus 1.5 cm om jag mätt på rätt ställe! Startmåttet i april var 118 cm.
Midja: Jag tror att jag brukar mäta ovanför naveln och där är måttet nu 111 cm, jämfört med 113 för två veckor sen. Men googlade fram att man ska mäta två cm under naveln och där är måttet ca 113 idag. Men alltså, där jag brukar mäta minus två cm sen sist! Startmåttet i april var 117 cm.

Mående: Bra, typ helt frisk. Lite trött men jätteglad för det här resultatet och nu ska jag fortsätta i precis samma anda. En dag i taget, lust i stället för förbud och tvångs-infallsvinkeln.

  1. Jättebra jobbat och så kul att du verkligen verkar känna glädje och njuta av din nya livsstil! Det är verkligen så skönt när man kommer till den punkten att ett träningspass blir mer en belöning och något man längtar till. Fortsätt lycka till på resan!! Stor kram

    1. Ja njuta och njuta, det är mycket svåra stunder varje dag också typ att jag är hungrig, inte orkar träna osv osv men det gäller nog bara att köra på i alla fall. Tack för dina fina ord och kram till dig också!

  2. Du är så bra! Kram fr sö Dalsland :)

  3. Agneta skriver:

    Kul med resultat.Ibland brukar du efterfråga bra mellanmål. Jag är hundra år efter med allt,kan alltså inte länka.Men på Niiinis blogg idag fredag 12e, har hon recept på frukostbullar av ägg och skinka.Det lät jättegott.Något för dig? Kram kram

    1. Åh, det var verkligen ett bra tips. Tack, Agneta. Ska prova det :)

  4. Emma skriver:

    Grattis! Hoppas och tror att du strax känner dig piggare! Trevlig helg!

    1. Tack! jag var faktiskt och tränade redan igår, så skönt att vara frisk igen! :D

  5. Marina skriver:

    Hejja dig! Det är vansinningt skönt när resultaten syns också! Maten är otroligt viktig och när du skött den och det syns blir det förhoppningsvis ännu enklare att sköta den framåt i tiden!

    1. Tusen tack, ja jag märker att maten gör hela skillnaden verkligen! :)

Comments are closed.

LOADING..