Intervaller

Härlig dag på salongen, har  även hunnit skriva krönikan klar och lämnat in den i tid. Jag skriver krönika varje onsdag i SLA och jag kan säga att det blir fort tisdag lunch då det är deadline för lämning och man blir INTE sen, då är man rökt som krönikör även fast det hände mig dagen efter nyårsafton då jag missade onsdag helt och hållet och fick ett samtal från redaktören som undrade vart min krönika var. Jag och Janne satt i bilen hem från nyårsfirande i Sthlm och jag satt i bilen och halvsov utan dator. Hade helt glömt av och hade ingen koll på dagarna. Då gäller det att hitta den där lilla extra gömman och jag knåpade ihop en krönika i bilen, på IPHONE, 1800 tecken på 25 minuter. Pju.

Men skulle aldrig vilja bli av med det jobbet, det är fantastiskt roligt och är stolt över att tidningen vill fortfarande ha mina texter efter 1,5 år.

Nog om det. Direkt efter jag skjutsat Marilyn till handbollen ikväll åkte jag och hämtade ut några paket och sedan mot gymet. Intervaller stod på schemat idag. Oh yes!!!

Upp på löpbandet! Jag börjar värma upp med lite lätt jogging. Sen ställer jag in två olika hastigheter. Den ena på ca 6, promenad. Den andra på 12. Jag börjar springa 12km/h i en minut sedan trycker jag enkelt på en knapp då blir det lugnt promenadhastighet. Vilar i 1 minut. Sen springer en minut och vilar en minut. Vissa kliver helt av bandet för att sedan hoppa på igen men jag tycker det blir krångligare så jag ställer hellre in och kör igång från promenadhastigehet istället.

Sen ökar jag hastigheten till 13, 14, 15, 16 för varje minut och då går det fort men det är helt underbart grym träning. Jag är helt såld på intervaller då det ger så stora resultat. Detta gör jag 10 gånger och efter det är jag helt genomsvettigt. Man ska ta ut kroppen till max, springa det fortaste du kan och lite till varje minut. Detta ökar din kondition och förbränner massor.

När du sedan ger dig ut på långdistans kommer du orka mer.

Jag kör endast 1-2 ggr/ v då det är ganska stor påfrestning på kroppen. När snön är helt borta ska jag köra ute. Fantastiskt! Då har jag en klocka på mig som håller tiden.

Saktar ner och går för att varva ner…

Och så här svettig och glad blir man efter 10 rundor!

Några magövningar sen hem för en skön dusch och mat. Jag har dock svårt för att äta efter jag sprungit, känner ingen hunger alls men tar en proteindrink direkt sedan mat efter en timme drygt.

Ser i kommentarsfältet att ni är på krigstigen igen? Varför? Lägg ner erat gnäll om att jag inte är en bra förebild för barnen osv bla bla bla….

Dom gillar att vi tränar och äter bra mat. Men idag fick dom till och med klyftpotatis. Stackars ungar lever bara på kött och sallad. Hua vilken hemsk morsa som bara ger dom tråkiga nyttiga maträtter och pratar om vikt hit och dit.  =))  Aldriiiiiiiiiig goa mackor eller fika…..aldriiiig potatis.

Klart att dom får kolhydrater, men jag lagar mat enbart lchf även till dom ibland och dom dör inte av det. Tvärtom.

Min mat ikväll, barnens kolhydrater bakom. Men det finns alltid något att reta sig på. Hade jag lagt upp bilder på skogaholmslimpa och oboy hade ni gnällt för det. =) Så är det ju, vi tycker olika helt enkelt.

Idag packade jag även upp en go låda från mmsport med mina favoriter i. Bars och dietmeal….. alltså dom är så goda och nu beställde jag flera lådor som vi även ska ha nere i Gbg. Lisa-Marie tar också hellre en sån när hon blir sugen på eftermiddagen som mellanmål. Mina favoriter är kokos, jordgubb och hallon-lakrits. Beställde även lite mer vitaminer, proteinpulvret och gojibär man kan ta i filen mm. Vi äter extra D-vitamin nu så vi försöker mota Olle i grind och inga mer baciller kommer tillbaka. Några frågar om man kan äta frukt?

Jag är hundra på att du inte blir kraftigt överviktig av att äta några apelsiner tex. Det ligger inte där…. det ligger i det andra vad du stoppar i dig.

Jag gillar faktiskt inte så mycket frukt och har inget behov av att äta det, nån apelsin eller päron som har långsamma kollisar funkar ibland. Jag äter hellre nötter då det fettet är viktigt.

Vill ni ha en tävling där ni kan vinna några lådor bars??  Vore väl inte så tråkigt va?! Ska se till att det kommer upp snart isf.

Dont worry, be happy, snart är det vår! Pratade länge med Janne ikväll, längtar mycket. Han är på ledarskapsutbildning nere i Budapest och kommer bli ännu bättre chef efter den här grymma veckan. Sen är det nästan vår nere i Ungern, kavaj och skjorta och inga vinterjackor låter inte fel alls.

Nu är det natti, min kropp vill sova och vila upp sig efter träning.

Puss på er <3

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Hej Johanna!

    Är lite nyfiken…..du har ju nya kläder varenda dag på dina bilder! Har nog aldrig sett att du haft samma nån gång.Du måste ju ha en enorm garderob!
    Hinner du använda allt mer än en gång?
    Tänk vilken lycka att få ha olika varje dag… jämt!
    Ha en trevlig helg!
    Anna-Carin
    A-C

  2. Emma L skriver:

    Jag läser din blogg ofta och har gjort länge men kommenterar nästa aldrig. Kände dock att jag ville säga något nu. Jag blir så ledsen på alla människor som är avundsjuka och ska kritisera. Du är en offentlig person som väljer att dela med dig av ditt liv. Bara för folk är avundsjuka ska de börja hacka. Jag hoppas att du ändå kan ignorera alla missunnsamma kommentarer och fokusera på de som gillar dig. För det handlar ju om avundsjuka. Folk som själva inte orkar ta tag i sina liv kan inte låta bli att kommentera och hitta fel. Fruktansvärt löjligt. Hur var det nu: ”Det finns en plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra”. Kör hårt!

  3. Ullis skriver:

    Jag fattar nog inte intervallet riktigt. Först 1 min på 6, sen 1 min på 12, sen 1 min på 6, sen 1 min på 13, sen 1 min på 6, sen 1 min på 14 osv upp till 16. Det blir ju tio min. Gör du detta sedan 10 ggr så blir det ju 100 min.
    Jag vill också köra intervaller men jag har nog fattat detta fel. Eller?

    1. Ullis-
      Gå 1 min spring 1 minut och upprepa detta 10 ggr. Alltså 20 min totalt :) Men jag ökar för varje….. sista kanske jag kör 16, 17… men kör i ditt tempo så du orkar de sista!

      Finna massa olika intervaller…. detta är bara en utav dom men jag gillar denna. Ger grymma resultat!
      Lycka till. Kram

  4. jannice skriver:

    oj,,vad människro ska lägga sig i… klart man får äta och göra hur man vill:)

  5. Tina skriver:

    jag lider med dig varje blogginlägg, alla dessa människor som bara måste gnälla på dig! Stå på dig, var stolt för det du gör och att du mår bra! Det krävs mycket ork för att ta sådan skit som en del människor vräker ur sig. Lycka till med att ignorera det! Många kramar!

Comments are closed.

LOADING..