Hej då Utö!

Det har varit ett par härliga dagar på Utö och jag kan varmt rekommendera att åka dit om man inte varit där.

Nu är vi på väg hem med båten och det går ju riktigt snabbt att ta sig till och från Utö

Man kan som sagt hyra stugor på värdshuset eller bo på stenhotellet som vi gjorde.

Här är stenhotellet som jag och Niclas bodde i det var en fantastisk utsikt mot havet.

Stugorna är ju underbart mysiga och det är ju kul om man är många som känner varandra för då kan man ju hyra en hel länga där alla får var sin stuga med kök och toalett/dusch

Det finns ju annars många sommarstugor som man också kan hyra och dom är super gulliga

Kram L

1. Vitaproreklamen med Nicke gillar jag skarpt . All reklam överdriver sin varas förträfflighet för det är så reklam är. Jag förstår inte varför folk anmäler reklamen som Nicke är med i. Jag blir glad av att se den , jag får nästan lust att pröva Vitapro för vem vill inte känna sig pigg och fräsch ?! 😀
    Utö har jag varit på men det var några år sedan och lika bra är väl det för det blev ett äventyr sist jag var där. Jag campade med mitt ex och en morgon så gick jag till kiosken för att köpa frimärken och choklad till mitt ex (som jag åt upp på vägen hem för att överleva ). Den sista biten hem så hade jag tre stigar att välja på och jag visste att två av dom stigarna ledde till vår campingplats men nyfiken som jag är så bara måste jag pröva den tredje stigen för att se vart jag hamnade. Jag gick och gick och hamnade till slut på Ålö . Jag bar på mycket kläder för det var kallt på natten i tältet och det blev varmare och varmare framåt dagen så jag fick ta av mig mer och mer kläder. Jag vände tillbaka och i ett träd hängde ett par shorts som jag hade tappat på vägen mot Ålö . Jag hade en hel hög med kläder i handen så det var inte så konstigt att jag tappade lite kläder på vägen. Det var varmt så jag kände att jag behövde lite energi för att orka ta mig hem till campingplatsen så jag började att tugga på chokladkakan som jag hade köpt till mitt ex. När chokladkakan var slut så började jag att känna igen mig när jag gick på en stig. Det som gjorde att jag hittade tillbaka var ett skräp på marken för jag mindes att vid det skräpet (glasspapper tror jag att det var) så svände vi in på en annan stig när vi kom dit första dagen. Jag svängde in på den stigen och hittade mitt ex som hade packat ihop tält och väskor . Han trodde att jag hade dragit in till stan av någon anledning så han var på väg att dra. Han hade ingen tanke på att jag hade gått vilse . Det hade ju varit snällt att lämna mig utan någonting på Utö 😀 Jag var helt slut och vrålhungrig efter min svettiga vandring så mitt ex fixade mat . Vi stannade kvar i några dagar till och hade det fortsatt mysigt på Utö. Inte så dumt att sitta vid lägerelden och grilla färska abborrar. Jag saknar inte mitt ex men jag saknar campingen.

2. Sanna skriver:

Kände när du frågade idag om jag brukar kommentera på din blogg, att det var på tiden att skriva en liten kommentar så här kommer en (efter 1,5 års daglig följning av dig… ) Väldigt roligt att träffa dig live på färjan hem idag!! Superbra blogg & sååå roligt att följa dig o ditt liv! Kram Sanna

1. laila skriver:

Hej, det är alltid kul att få ett ansikte till dom som läser/ kommenterar bloggen. Kul att träffa dig med kram L

3. Ser jättemysigt ut!! Vill bara säga att jag älskar Vitapro reklamen, så härlig!!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.