Betygsporr med Jan!

Nu har Jan tråkigt. Det är så lååångt kvar till valet, han har inget att gööööra.

Han vill BRÅKA!

Betyg från fyran blir lösningen.

Kom igen Janne, bättre kan du.

Jag föreslår:

Betyg från PUNGEN!

Alla män runkar i en burk, geggan skickas till alliansens topplabb där man analyserar snabbhet i vändningarna, allmän styrka och levnadslängd och sedan häller vi ut skiten som inte håller måttet. Och knipsar givetvis bärarna av medioker sagga.

Sedan ligger vägen öppen för ett härligt samhälle fyllt av ELIT!

  1. Sofia skriver:

    Hahahaha, jag tyckte det var hysteriskt roligt i alla fall. Knips knips…so to say! :D 

  2. Anne skriver:

    Men herregud hur gammal är du? Vilka omogna inlägg.
    Varför är ni så rädd för eliten? Är det inte bra att få det läraren säger på samtalen nerskrivet???

    1. Annika skriver:

      Det är vad eleven säger på samtalet som är viktigt, inte läraren.

  3. Älskar Lärarförbundet (de som kan uttala sig med lite tyngd i ämnet) ”Grisen blir inte tjockare för att man mäter den varje dag”.

    1.  Jag älskar det också! Jag tycker att lärarna ska bestämma allt.

    1. Ewa skriver:

      Om man mäter i tid så kanske vi kan  undvika att elever går ut 9an utan att kunna läsa och skriva ordentligt. Har man verktygen att se problemen på ett tidigt stadium är de också så mycket enklare att åtgärda. Som den – ganska korkade – jämförelsen med grisen: Om grisen inte bir tjockare kanske man  skall ändra foderblandningen och inte efter 9 år stå där med en mager gris.

  4. Sonja skriver:

    Men betyg schmetyg. Sätt betyg när ni vill! Men vad fn hjälper det Kalle om han får ett F i svenska när det ändå inte finns nån lärare där som har tid att hjälpa honom att bli bättre? Känns som fokus är på fel ställe. Höj lärarlönerna och minska klasserna. Då kan vi sätta betyg och hjälpa dom som inte får en massa A:n. Nej, just ja. Vi sänker skatterna istället så vi får 300 spänn mer i månaden så vi kan handla en till tröja på hm. Så värt. Så jävla värt.

Comments are closed.

LOADING..