DEN KVARGEN.

De stora förpackningarna är ofta billigare men klumpigare att ta med som mellanmål. För att slänga fram ett klokt alternativ på lätt förvaring brukar jag spara alla omaka pytteburkar jag kommer över för att sen blanda ner mina kokta ägg, tonfiskröror eller i detta fallet min variant av kvarg med kiwi och kanel. 

För övrigt går kvarg utmärkt att blanda med alla bär, frukter, nötter och frön. Jag brukar även ersätta smöret med kvarg och skinka ibland eller så kan du göra som byggarfavoriten och smaksätta med funlight, något jag själv ogillar.

  1. Sara skriver:

    Men ursäkta, äter du kiwi med skalet på?? Är det inte giftigt?

  2. liller skriver:

    mm det er godt og kan brukes til MAsse 😀

  3. Annoula skriver:

    Jag gillar byggarfavoriten fast jag inte bygger på den nivån :)!

  4. Cariina skriver:

    Haha, gillar byggarfavoriten!!

  5. Mia skriver:

    Hej!
    Jag har precis börjar styrketräna ”på riktigt” efter ett par med med bodypump som enda styrketräningen. Min fråga är hur jag ska lägga upp träningen. Jag älskar att träna kondition och vill gärna fortsätta med det, i alla fall två pass per vecka (spinning).

    Har tänkt att träna styrka tre gånger per vecka och dela upp enligt följande:
    Dag 1 – armar och axlar,
    dag 2 – ben och mage,
    dag 3 – rygg och bröst.

    Jag gör ca tre övningar per muskelgrupp, 10 rep 4 set. Vad tror du om detta? Räcker det att träna en muskelgrupp bara en gång i veckan? Mitt mål är att öka i muskelmassa och gå ner i fettvikt.

    Tacksam för svar!
    Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..