MATDAGBOK, MÅNDAG:

frukost: naturell yoghurt med grapefrukt, blåbär, nötblandning & linfrön. Ett löskokt ägg & keso på fiberknäcke, mivitotal med vatten, omega 3, en kaffekopp.
mellanmål:
lunch:
omelett på 3 ägg med pesto, tonfisk & tomat. En avokado, knäckebröd med smör & vatten.
mellanmål: 2dl yoghurt med några msk musli innan träning, vatten.
middag: hemmagjord kycklingwook med fullkornsbulgur, broccoli & kokosmjölk, vatten.
kvällsmål: kiwi med kvarg & kanel.

middagen blev direkt efter träningen på jobbet, därav inget annat återhämtningsmål.


En fantastiskt udda smaksensation i operation ”man tager vad man haver”.

  1. bella skriver:

    älskar dina matdagboks-inlägg 😀 😀

  2. Linn skriver:

    Jeg elsker å lese bloggen din, sååå mye bra inspiration! jeg skriver alltid handlelisten min etterpå:)

  3. Deniz skriver:

    Hur många ägg kan man äta per dag?

  4. Elinor skriver:

    Hej Fia!
    jag har en fråga som jag verkligen hoppas att du kan svara på! Det är såhär att jag har en massa röda prickar på armarna, och för att bli av med dom äter jag msm lignisul. Och nu till frågan; är det här ett dopningspreparat?? Har försökt leta fram fakta på internet, men får inte fram några tydliga svar! Hoppas du kan hjälpa mig!! :)) Tack på förhand!

  5. Cissan skriver:

    Jag vet inte om du svarar på kommentarer men när jag läser ovanstående tänker jag: ”vilken utmärkt matdag!” och sedan tänker jag att om man äter som du och tränar som du, borde man inte rasa i vikt då? Jag menar, hur ska du göra om du vill deffa till dig lite när du redan tränar massvis och äter helt perfekt?

    Själv tränar jag fem gånger i veckan och äter helt vanlig mat (dvs korv stroganoff och spagetti och köttfärssås) och står helt stilla i vikt av det. Därför tycker jag att det är så konstigt att du kan stå stilla i vikt när du äter så nyttigt. Fast det kanske du inte gör? Du kanske är inne i en deff-fas?

    Hoppas du förstår vad det är jag undrar, det blev lite förvirrat! Och tack för en superbra blogg!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..