BALANSERA MERA

Som ett första steg på balans i livet ger jag er en söt övning för både bål, kroppskontroll och balans. Ett utmärkt sätt att rensa tankarna, andas ut efter ett hårt träningspass eller när man behöver slå ihjäl ett par minuter.

Viktigt att tänka på: Stå framför något att hålla i så du inte ramlar. Det är rejält ostadigt de första gångerna. Se till att du inte har något du kan ramla in i eller att du står precis bredvid någon farligt utstickande kant.
Variation: När du är riktigt säker kan du prova att hålla i en medicinboll eller försöka kliva upp på bollen.
Muskelgrupp: Bål, balans, kroppskontroll, lår & fokus.
Bonus: Du har sånt fokus på själva övningen att du glömmer att det är jobbigt.

  1. Bella skriver:

    Ska man balansera stilla eller röra sig upp ner(puta bakåt med rumpan och sen framåt rakt, bild 1 och bild 2)?

  2. jaa, den där kör vi på core boll rätt mycket, den är superskön!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..