FIAS MATDAGBOK, måndag:

Frukost: Rågflingegröt med ägg, linfrön & solroskärnor. Grapefrukt, jordgubbar & mjölk. Omega 3, kaffe & vatten. 

Lunch: Omelett med grönsaksröra & tonfisk. Avokado, finn crisp & keso. Vatten.

Mellanmål: Naturell kvarg med hallon, vatten.

Middag:
Rödbetspaj med turkisk yoghurt, sallad & vatten.

Kvällsmål:
Ett löskokt ägg på knäckebröd & ett glas mjölk.

En banan slank ner efter cykelturen från jobbet och innan middag.

  1. emelie skriver:

    imponerande hur du kan få allt att se så gott ut 🙂

  2. Fia! Jag äter som du, frukost, lunch och middag plus två mellanmål om dagen. Allt med tre timmars mellanrum och tycker det funkar jättebra! Men jag har svårt för att få i mig tillräckligt med frukt tror jag, man ska ju äta minst fem om dagen? Vart kan jag få in mer frukt?

    Kram Gabriella

  3. Emma skriver:

    Äter du en hel burk kvarg till mellis?

  4. llisa skriver:

    Hej, har aldrig hört talas om rödbetspaj förut och ÄLSKAR rödbetor så jag undrar om du skulle kunna lägga ut receptet på denna lilla läckerhet?!

    Tusen tack!

  5. Emma skriver:

    Kan du inte lägga ut receptet på pajen !!!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..