ÖVNINGSTIPS, BAKSIDA.

Detta är precis så förtjusande som det ser ut och drar skönt i musklerna. Du hittar både balans, hela benen och rumpan. Ännu ett plus är om du gör det i en grekisk stentrapp med flipflops och mitt i semestern ,. annars fungerar en helt vanlig svensk backe precis lika bra.

Tänk på att spänna magen, rätta upp kroppen och sätta armarna i sidorna, alt. hålla en vikt ovanför huvudet för att öka utmaningen. För att göra övningen tyngre bör du gå med ett ben i taget, dvs tex. 10 steg på höger och sen 10 steg på vänster osv.

  1. elina skriver:

    KILLER-BODY. snacka om inspiration! håller just på att skriva kostschema och blev mer peppad nu!

  2. Fia! Du är ju grym. Jag och min mamma gillar att powerwalka/jogga men vi har liksom kommit in i en period när det mest blir en sak man känner att man måste göra, inget man ser fram emot direkt. Men efter att ha tittat på dina videos om träning på bar mark så hade vi roligt idag när vi var ute. Blandade dina övningar med några vi kom på på vägen. Tackar för inspirationen hörru!

  3. sara skriver:

    så söt du är fia!!! jag har en fråga som jag kom att tänka på när ja såg dessa bilder och när du skrev att du ville ha fler frågor o att du läser allt så kan jag alltid hoppas att du ser detta med 😀 jag har länge funderat på alla dessa olika styrkeövninga UTAN vikt… som den på bilden ovanför, utfallen…. fungerar det bra utan vikt?? hört massa saker om att man får INTE resultat om man kör utan vikt.. känner mig grymt förvirrad för ja ser att du ofta är ute i naturen o testar diverse olika öövninga på bänkar o backa utan vikt ?? aaahhhh blir galen… tacksam för svar men förstår om du inte jkan 😉 kram på dig

    1. Elin skriver:

      Jag lovar, utfall ger resultat utan vikt (för mig iallafall).. även om man säkerligen kan få ett mer effektivt resultat med vikter. Gör bara utfallen noga och på rätt sätt, stressa inte igenom dem utan ta ett utfall i taget! 🙂

      1. sara skriver:

        tack så jättemycket för ditt svar! ok jo precis, vill ju inte bli en biff så vanliga utfall borde ju fungera om man vill åt just den slanka kroppen 🙂 tack tack tack !

  4. Rebecka skriver:

    Åååh, tycker att det är så himla bra med utfall, känner verkligen hur det tar! Men jag får så ont i knäna av att göra det, liksom på ovansidan. Har du något tips på hur jag ska göra för att inte få alltför ont? Eller gäller det bara att stärka muskelfästet i knät? Du är bäst! /dalkulla

  5. Linnéa skriver:

    Hej Fia! Jag ska ut och resa i 3-4 mån i vinter (thailand och däromkring), och undrar nu om du har tips på hur man kan hålla igång där borta. Jag tränar idag 3 ggr/v med löpning och styrka. Har du tips på olika träningsformer man kan utföra där nere är de mer än uppskattade!
    Och tack för en peppande blogg!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..