LÄSARFRÅGA, KRYSSCHEMA?

Jag minns när du hade ditt “kryss-schema”. Vad jag förstod det som så åt och tränade du striktare då. Kan du skriva lite om vad syftet var, hur länge du höll på, hur det gick osv?

FIA SVARAR:

Jag brukar sätta upp ett kysschema när jag sätter specifika mål med min träning. Det hjälper min motivation och är en typ av belöning att få kryssa för ett träningspass när det är genomfört. Det du beskriver var i vintras då jag skulle åka till Thailand i mars och ville se om jag kunde tajta till kroppen, få starkare hållning och känna mig hundra % bekväm på stranden. Jag uppnådde mina mål i det att jag kände mig bekväm på stranden trots att träningen och maten blev lidande de sista veckorna då vi hade flyttkaos mitt i allt.

Jag planerade min träning noggrannare, åt godsaker någon gång och var lika vardagsaktiv som jag är idag. För mig fungerar det bra att kryssa av träningspassen då jag känner en helt annan motivation och prioriterar träningen på ett annat sätt när jag kör på det viset. I dagsläget tränar jag när jag känner för det vilket ibland blir varje dag och ibland lite mer sällan. Jag har i nuläget inga specifika mål vilket jag direkt märker hur det påverkar mina resultat.

Jag kommer snart att sätta nya mål och låta er följa med på det.
Använder ni krysschema eller några andra sätt för att följa upp er träning?

  1. Natalie skriver:

    Hej fia! Skulle du kunna förklara hur man gör ett kryss schema? Jag förstår inte riktigt hehe 🙂

  2. joanna skriver:

    Hej jag heter Joanna är är 23 år.
    När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
    Finns även en dagens bloggtävling där du kan bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag och andra spännande tävlingar med fina priser som löshår,iphoneskal, heminredning, osv:)
    Så besök gärna min blogg:)
    kram

  3. J skriver:

    Bra fråga som ”Dr Lundkvist” skriver, om du nu är så himla fit naturligt varför måste du ”tighta till” dig?

  4. Fia, hur kommer det sig att du inte skulle ha känt dig 100% bekväm på stranden från början?

  5. Stina skriver:

    Jag skriver upp all min träning. Det är ju underbart att få skriva in allt man gjort bort. Det finns ingenting som går upp emot att efter träningen duscha och skriva in dagens träningspass i kalendern 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..