HUR GÅR DET I SOCKERUTMANINGEN?

Vi kör en fantastisk ”två veckor utan socker”-utmaning här på bloggen för att bryta beroenden, sötsug och dåliga vanor. Istället väljer vi nyttiga, goda och hemlagade alternativ för att komma bort från skräpmat och dåliga snabba val. Läs mer om sockerutmaningen HÄR!

Här har ni chansen att peppa, tipsa och berätta för varandra hur det går, känns och hur ni mår.

Hur reagerar omgivningen? Är det tufft? Anser ni er vara sockerberoende? Vad gör ni för att vinna över suget? Disskutera i kommentarsfältet!

  1. Maja skriver:

    Jag fick reda på denna sockerutmaning igår kväll, så jag börjar nu idag! Hoppas att det går bra för mig, socker är min största fiende. Äääälskar godis!

  2. har gott väldigt bra, började faktiskt likadan sockerutmaning i början av förra veckan, med godisförbud i tre veckor, men det passade perfekt med denna sockerutmaning också så är det fler som kör..
    har varit på cup med mycket folk som ätit och köpt godis hela tiden, men jag har varit duktig och ätit frukt! 🙂

  3. Jag är en godisgris i perioder och efter sommaren när jag var väldigt strikt med allt från jobb till träning och kost så blev det lite för mycket för kroppen. Så nu har jag gottat mig lite och jag blir lätt sötberoende. Så detta är perfekt pepp! Det känns ”fel” om jag skulle ta en godisbit nu, som om jag bryter ett löfte så detta är perfekt för mig! 🙂

  4. Joanna skriver:

    jag började faktiskt en sockerutmaning med mig själv bara några dagar innan du föreslog det här i bloggen, så det var perfekt tajming! för mig funkar det bra, ibland kommer det klart ett sug, men har man verkligen bestämt sig för något så går det! ett jättebra alternativ till godis tycker jag är passionsfrukter. dom är så sjukt goda! och efter en eller två såna är suget efter något sött och onyttigt som bortblåst 🙂

  5. Jenny skriver:

    Hmm. Jag vet inte riktigt om jag är sockerberoende, inte iaf godis och sånt. Köper godis ganska sällan, men typ en gång i månaden säger det klick i hjärnan och jag måste få typ choklad.

    Vanligtvis brukar jag äta hemgjord sylt på gröten och smaksatt yohgurt, det skulle jag kanske kunna minska på och byta ut mot bär och frukter.
    Jag brukar aldrig äta helt vitt bröd. Mest brukar jag äta rågbröd, men också hemgjort bröd. Då blir det bröd som är lätt att laga, oftast ljust…

    Sockerutmaningen är jättebra för att söka bättre alternativ åt sig! 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..