HEJ TENTAPLUGGET,

,. jag startar dagen med en tallrik som smakar julafton och den stora tenta-pärmen för att fila klart det sista på hemtentan till lic. Kostrådgivare.

Jultallriken består av kvarg som blandats med grekisk yoghurt, klippta apelsiner, kanel, gojibär, havrekuddar, diverse frön och russin. Ett kokt ägg på knäckebröd och en tekopp.

 

  1. E skriver:

    Hej, vet du hur det kommer sig att kosttillskott av vitamin b5 hjälper mot finnar?

    Jag har testat alla produkter du kan tänka dig, allt som säljs på apoteket (där de även gjorde en hudanalys och gav mig produkter för just min talgproduktion), dyra produkter från dyra märken som Clarins och Clinique och allt däremellan.

    Fick sedan tipset att testa att ta 1,000 mg vitamin B5 varje dag. På bara 2 dagar fick jag superfin hy, och under de 3 v jag tagit dessa (och inte bytt produkter, produkterna är sedan flera mån tillbaka och beror inte dem det vet jag) har jag bara fått totalt 2 små finnar vid 2 olika tillfällen – trots att jag här under denna tid hade mens och brukar få totalta utbrott då!

    Har du någon intressant kommentar? 🙂

  2. Laura skriver:

    Hahaha, ”Hög smaklighet korrelerade negativt med mättnad”. Mer äcklig mat åt alla hungriga!

  3. Emelie skriver:

    Hej Fia!
    Jag undrar vad du tycker om baljväxter? bönor, linser, kikärtor etc. Är inte det nyttigt? Kom att tänka på att du nästan aldrig äter eller använder det i din matlagning.

    Kram Emelie

  4. Ebba skriver:

    Hej Fia!
    Jag har två frågor, 1 av dom något jag verkligen skäms för. För det första; jag springer ca 4-5 ggr i veckan ca 20 min (3-3,5km), styrketränar ca 10-15 min efteråt och cyklar alla ärenden – ca 30 min/varannan dag och äter vanlig, ingen direkt ”nyttig” mat, men ändå inget godis eller skräpmat mer än på helgerna. Men så gjorde jag ett hälsotest, och enligt det verkade det som att min ”dagliga” träning osv inte tjänar något till pga korta tiden, stämmer det? Vad kan jag isåfall göra annorlunda?

    Nu till det pinsamma.. Mina superfula celluliter på rumpan och baksidan av låren. Jag gör 50 knäböj varje dag (sen i våras) + framfall(?) med tyngder efter varje springpass! Hur får jag bort dom och får en fast cellulitfri bak och lår?
    Sjuuuukt tacksam för svar! Med vänlig hälsning, ebba

  5. yumyum! lycka till m pluggandet 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..