ANVÄND GUMMI!

Eftersom jag får många frågor om semester- & träning utan gym tänkte jag tipsa er om övningar inom just det området en stund framöver. Först ut är gummiband och dess positiva egenskaper som ger oss hundratals möjligheter att stimulera musklerna trots att vi inte bor i en maskin på gymmet.

Det som talar för gummibandets fördel:

– du kan använda det ensam eller med en partner.
– det är smidigt att ta med då det går att rulla ihop.
– det väger ingenting, finns på många ställen och är billigt att köpa.
– fantasin sätter gränserna för övningarna vilket gör att du kan variera i oändlighet.
– det finns varianter med både handtag och utan, olika färger för olika motstånd och i olika material.
– du kan träna hela kroppen då du kan använda kroppsvikten, fästa det i dörrar, bordsben osv för att få motstånd med det.

Hur många av er äger ett gummiband?

 

  1. Jen skriver:

    I DO! 😀

    Och brukar alltid packa ner i resväskan,
    tar ingen plats eller vikt och perfekt för att
    inte tappa all styrka om man är borta längre
    eller bara för att få lite vardagsträning! 😀

  2. HA skriver:

    Jag har ett som jag köpte för kanske 5år sedan, men fy skäms jag har inte använt den! Den var inte billig heller, kan du inte visa övningar?

  3. jessica skriver:

    har ett gummiband och det är super :)bra

  4. Lisa skriver:

    Jag har ett gummiband, om inte fler! de är suveräna- särskilt för armarna och låren då variationen på övningar är oändlig!
    Tummen upp för detta smidiga redskap! 🙂

  5. Linnéa skriver:

    JA! Har längtat efter detta! Jag ska ut och resa i tre månader i Asien och behöver tips på olika träningsvarianter. Vore väldigt uppskattat om du visade/berättade olika metoder och alternativ 🙂 givetvis packas löpskorna ner men gärna fler specifika tips 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..