HEJ RUMPAN!

För att kombinera efterfrågan på rumpträning och semesterträning bjuder jag på en bild som visar en gummibandsövning som bränner rejält under skinkorna. Kan lätt göras på de flesta golvytor, utomhus eller på stranden för den glade.

Stå på gummibandet med lite luft mellan fötterna och aningens böjda ben. Håll stadigt i handtagen och spänn magen ordentligt innan du tar ett kliv rakt bakåt och sträcker ut bandet under foten. Sträck ut så långt det går och för sakta fram foten till startläge och upprepa. Kör till utmattning på ett ben innan du byter till nästa. Kan upprepas i tre eller fyra set.

Den här övnngen jobbar med baksida lår, rumpa och vader. 

  1. Becca skriver:

    Å den är så underbar! Den övningen kombinerar vi med små bensparkar bakåt i CXworks! 🙂

    Men Fia, jag har en fråga, en fundering?? 🙂

    Låt säga att ni ska träna vid 18 och äter lunch vid 12, ätet ni mellis därimellan som lite laddning och påfyllning då? Eftersom att min kropp är inställd på ca 3 timmar gör jag det och om jag skulle äta lunch 12 och träna 18 skulle jag inte få ut det mesta av passet! Jag har
    Många i min närhet som gör så och jag kan bara inte förstå hur man orkar? Men alla är väl olika, eller?? Bör alla ladda inför passet med ett mellis?? 🙂

    Kramar Becca

  2. Hej Fia, jag följer din blogg sedan ett bra tag men har aldrig kommenterat förr tror jag.. men nu har jag en fråga.
    Jag har ett förflutet med anorexi och även några släng av bulimi och ortorexi, sedan försökte jag ta mitt liv och efter det var allt skit så jag mest åt. gick upp över trettio kilo (från normalvikt alltså). nu har jag gått ner alltihop och är i riktigt bra form. är stark, lagom smal och ja, känner mig rätt fräsch liksom!
    men, jag har också blogg och folk är haters. kan på riktigt inte förstå VAD FAN DET GER NÅGON att hacka på mig. hitta fel. klaga. människor som VET vad jag gått igenom, hur jag mått och hur jag fått kämpa (till det hör att utöver ÄS har jag blivit psykiskt misshandlad i vården, mobbad, har ett jobbigt förflutet med familjen, utslängd hemifrån flertalet ggr osvosv).
    det de mesta ska opponera sig mot är såklart hur jag äter och tränar nu. jag kan ignorera detta rätt bra, då jag ju känner hur det bara gör mig gott, liksom. men jag tänkte höra med dig, vad tycker du om att jag till största del äter keso, kvarg/kesella, tonfisk, avocado och diverse kryddor till detta. är det föör ensidigt? (jag anser tex ägg vara typ världens fiffigaste livsmedel med ALLT i). jag dricker också celsius innan träning och tar vitamin-tabletter de dagar jag kommer ihåg, hehe. jag känner att jag mår bra av att äta såhär, och jag verkar vara den enda som INTE är helt fixerad vid min kost/träning, jag mår bara bra av den..? andra verkar mer störa sig..

    keep it up med allting, gillar din blogg och all inspiration jag får här! en dag vill jag träffa dig.. önskar jag inte var fattig student, då hade jag börjat hos dig dirr! 😉 kram!

  3. Frida skriver:

    Åh jag älskar din blogg! Varje gång jag kommer in på den så fylls jag av inspirerande träningsglädje, tack så mycket! 😀

  4. Tove skriver:

    Alltid kul med nya övningar!! =) Tränar med PT nu och det är den bästa investering jag gjort, blir mycket rumpträning i form av olika varianter av knäböj och utfall: med medicinboll, med hantlar, i Smith-maskin, framlänges, baklänges osv, kul! Och brukar kännas rejält =)

  5. Mari skriver:

    🙂 Tack för tipset.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..