TRÄNINGSDAGBOKEN!

Förra veckans ledord var långa promenader blandat med några gympass som förgyllde med skön träningsvärk. Denna veckan består av ytterligare ett gympass och antagligen samma dos traskande då detta blivit min terpi mot längtan av min kille. Idag är det EXAKT en månad kvar tills jag åker och hälsar på honom.

MÅNDAG

– core + kondition 60 min
– powerwalk hem från jobbet 60 min

TISDAG

– poweralk till och från jobbet + en kortare morgonpromenad, totalt 2 tim och 20 min traskande.

ONSDAG

– morgonpromenad 30 min
– styrketräning ben 35 min
– powerwalk hem från jobbet 60 min

TORSDAG

– morgonpromenad 50 min
– powerwalk hem från jobbet 60 min

FREDAG

– body pump 60 min

LÖRDAG

– vila

SÖNDAG

– lugn morgonpromenad 35 min
– vila

Dagens planering hette bla. Core/kondition men fick ställas in pga för mycket jobb.
Ser fram emot en uppfriskande spinning imorgonbitti istället.

 

  1. Suzan skriver:

    Snygga skor!

  2. Emilia skriver:

    Många träningsbloggar osv skriver ofta om kvarg, men vad är det för något egentligen, hur ser det ut/smakar? ^^

  3. Ellie skriver:

    Kul att få läsa din träningsdagbok! Att promenera är verkligen härligt, bra för kroppen och terapi för alla slags tankar och längtan. Tycker alltid att min blir på bättre humör efter en promenad med högt tempo och bra musik i lurarna. Ska faktiskt strax ta en promenad på vägen hem från jobbet för att få upp energin inför kvällens pluggpass!

    Ha det fint!

    /Ellie – waysofseeing.blogg.se

  4. Eline skriver:

    Jag är på g till ett hälsosammare liv och går en promenad på 60 min varje dag, vardagsmotionerar och äter lite med ofta. Jag vill inte börja stryketräna/kondtionsträna på ett tag, men räcker detta så länge?

  5. Sandra skriver:

    Hej Fia! Jag har ett problem som du kanske skulle kunna hjälpa mig med. Kanske ett tips på ämne att skriva om?

    Jo, det är så att jag tränar en hel del. Jag gymmar, går på olika pass (step, bodypump, aerobics m.m.), springer, powerwalkar cirka 5 gånger i veckan och sedan vanliga promenader utöver det… Jag rör på mig tillräckligt och jag tycker att det är väldigt kul. Jag har tränat så i över ett år och mitt mål är att bli riktigt vältränad. Jag är smal men har ändå lite mage, rumpa, lår osv och vill bli fastare. Nu är det inte endast därför jag tränar, jag blir mycket piggare och gladare av träning och jag äter bättre när jag tränar också.

    Nu till mitt problem; jag mår så dåligt de dagar jag inte tränar. Som nu, jag sitter hemma genomförkyld när jag egentligen har ett pass inbokat. Jag vet att det är okej! Man ska inte träna när man är sjuk. Men ändå mår jag så dåligt och får sådan ångest. Jag känner mig 10kg tyngre när jag inte tränat på tre dagar.

    Jag vill träna så mycket som jag gör, jag mår bra av det! Men jag vill slippa den här ångesten jag får när jag inte tränat på några dagar. För jag vet ju att det är okej när jag tränar så mycket annars.

    Finns det något jag kan göra för att slippa ångesten? Kan man vara beroende av träning?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..