BÄSTA BANANEN!

Det bästa som finns på helgerna?

Långfrukost som tillagats med kärlek.

Helgens varianter?

Bananplättar med grädde & hallon/apelsin, färskpressad juice & finn crisp med leverpastej & gurka.

Glutenfria sojascones med ost, yoghurt/filmjölk med frukt, frön & kanel & the.

,. Till 1-2 personer: 

Mosa ett par bananer med en gaffel och tillsätt fyra ägg. Vispa ordentligt till en len smet, salta en gnutta. Hetta upp stekpannan med en klick smör och häll upp en matsked smet till varje plätt.

Stek på båda sidor tills de fått färg och låt svalna på galler tills alla är klara. Lägg då tillbaka de i den varma pannan och låt stå på eftervärme. Servera med vispad grädde alt. vispad kvarg/yoghurt och färsk frukt och bär.

 

.

 


  1. Elin skriver:

    Åh, jag provade att göra dessa till frukost i morse och dom var MAGISKA! Så himla enkelt, men dock så gott! Tack tack tack bästa Fia för tipset! Styrkekramar!

  2. Sarah skriver:

    gjorde pannkakorna till tisdagsfrukost, vardagslyx!

  3. Anna skriver:

    Man kan ha i lite mandelsmör/jordnätssmör i pannkakssmeten om man vill. Gott!

    Bra att du tänker på att ta hand om dig själv!!

  4. Emilia skriver:

    Åh, ser jättegott ut!! har du recept på sconesen?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..