PÅMINNELSE: TRÄNA SMÅTT

Att vi mår bra av att träna är vi ytterst medvetna om men att träna smått och träna det inre är något som ofta glöms för att det kanske inte alltid känns som träning. Att balansera på en boll, nöta utåtrotation för att stärka skulderbladen, stå barfota på ett ben, träna fötterna och göra ländryggspressar är allt sådant som fler skulle må oerhört bra av.

Med det stärker vi och lär känna kroppens små muskler och får en helt annan helhet.

,. plus att det ger en oerhört skön mjölksyra i de muskler du träffar så heja det lilla!

.

  1. sanna skriver:

    Hej! Jag vill bara tacka dig för att du är du! En sån underbar inspirationskälla du är. Hittade på ett träningspass här på kvällskvisten med många övningar här från din blogg och jag kan bara säga att jag är helt slut nu. Du vet när man försöker in i det sista men kroppen bara darrar, då vet man att man gjort nåt bra. Nu dusch, mat och sömn.
    ville bara säga tack tack tack tack o tack fina du! kram!

  2. E skriver:

    Fia! Har följt din blogg länge nu och den är verkligen en stor inspirationskälla till träning och god hälsa! Så tack för det. Jag har en fråga – jag tycker själv om att springa och har gjort det under några år, men jag blir liksom aldrig ”bättre” på det, jag orkar springa 1-2 km sen ger jag upp, går en bit, springer lite till osv. Jag VET att mycket sitter i psyket MEN jag förstår inte varför det känns så fysiskt omöjligt att springa längre än ett par kilometer? Dessutom blir jag väldigt ofta sjuk (förkyld) och måste därför vila i en-två veckor, och sen måste jag ”börja om på ruta ett”, känns det som. Jag har provat att variera mig med intervaller, att springa väldigt långsamt, snabbt, osv. men det känns inte som om att något händer. Förövrigt äter jag väldigt hälsosamt och ligger på en hälsosam vikt. Är det verkligen normalt att ”bara” kunna springa ett par kilometer innan man är helt slut? Vad gör jag för fel?

  3. Hej! Du verkar mycket kunnig när det gäller kost och träning. Jag försöker gå ner ca 8 kg och har försökt dra ner på kolhydrater, men inte tagit bort helt eftersom
    Jag tränar. Är det viktigt att man äter kolhydrater till maten, ex potatis, de dagar man tränar (jympa, station) eller räcker det med att man äter det då och då under veckan? Inte alltid lätt att få till det samma dagar, dessutom tycker jag det blir så mycket kolhydrater. Vikten har stått på exakt samma i tre veckor, börjar tröttna. Har aldrig i hela mitt liv lyckats gå ner faktiskt. Går även långa promenader och äter sötsaker enbart en dag i veckan. Innan tränade jag bara tre gånger i veckan, satt still nästan resten av tiden och åt sötsaker fredag, lördag och söndag. Dessutom åt jag alltid kolhydrater. Så jag tycker ju att något borde hända. Väger ca 67 och är 170 så jag ligger inte på någon vikt som kroppen borde stanna på. Vägde 55 för tio år sedan och då var jag för smal så jag vill ligga kring 59-60 tror jag. Förlåt att det blev långt och förstår om du inte svarar, men gör ett försök i alla fall 🙂 Ha det så bra!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..