TRIPP TRAPP TRIPP TRAPP,

De som följt mig ett tag vet att jag har en knäpp när det gäller trappor och dess steg. Det finns knappt något enklare sätt att få in härlig vardagsmotion, träning eller mjölksyra på några korta steg.

För att visa hur lätt det är bjuder jag på några varianter du lätt kan slänga in under löprundan och promenaden eller köra dem som ett helt pass.

– Spurta två steg i taget upp och ner tio gånger.
– Hoppa grodhopp uppför alla steg.
– Gör djupa utfall både upp och ner för trappen.
– Spring upp för trappan, gör tio upphopp, jogga ner och upprepa fem – tio gånger.

– Klättra upp på alla fyra med spänd mage.
– Hoppa sidledes upp och jogga ner.
– Använd räcket till diverse styrkeövningar som t.ex armhävningar, dips och räckhäv.
– Gör tio snabba benböj, hoppa upp två steg, gör åtta snabba benböj, hoppa upp två steg, gör sex snabba benböj, hoppa upp två steg, gör fyra snabba benböj osv.

 

,. och det bästa är att det är helt gratis och oerhört mjölksyra framkallande!
.
  1. Kajsa skriver:

    Hej Fia!
    Det verkar vara något krångel med din blogg när man använder sig av bloglovin då inga av dina inlägg dyker upp där. Har även vänner som har samma problem. Skulle uppskatta om detta fixas så att jag kan fortsätta läsa alla dina underbara inlägg! Kram

  2. Ååh trappträning är favoriten!! Sååå roligt och då är jag egentligen en person som hatar att springa, men i trappor kan det ju inte bli roligare 😀

  3. Nathalie: Tack!! Jag har inte varit där men jag tror jag förstår ungefär vart det ligger. Ska ta nästa springrunda förbi och kolla 🙂

  4. Inspirerande blogg, keep up the good work!
    Jag undrar om du skulle kunna tipsa om några bra sport-bh:ar? Gärna någon modell som passar oss tjejer med större byst. Vill ha en som ger bra stöd men samtidigt formar bysten snyggt, vill inte ha den klassiska ”limpan” över bröstkorgen. Tack ska du ha!

  5. Emelie skriver:

    tack för en underbar blogg! du är grym.
    jag har en fråga: jag tränar 4-5 ggr i veckan, mest kroppsvikt och spänst övningar, äter en bra kost och vill tona det sista men det är som att kroppen håller stenhårt på de sista 3 kilona eller vad man ska säga. vad ska jag göra för att bli av med dom? jag vill absolut inte bli smal smal och sluta äta ordentligt så det känns lite klurigt! tack igen för en peppande blogg!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..